dc.contributor.author |
Parmaksız, Şahin
|
tr_TR |
dc.date.accessioned |
2018-03-20T12:13:24Z |
|
dc.date.available |
2018-03-20T12:13:24Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
tr_TR |
dc.identifier.citation |
Parmaksız, Şahin (2017). Siyasal kampanyaların Amerikanlaşması: 2014 Cumhurbaşkanlığı Seçiminde adayların kampanya örnekleri. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12416/1639 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın ana amacı, siyasal kampanyaların Amerikanlaşması hususunun 2014 Cumhurbaşkanlığı Seçimi kampanya sürecindeki yansımalarını ortaya çıkarmaktır. Modernleşme sürecinin etkisiyle siyasal kampanyalarda belirli değişikliler meydana gelmiş ve bu değişiklikler, araştırmacı ve uzmanlar tarafından "Amerikanlaşma" şeklinde nitelendirilerek "siyasetin kişiselleş¬mesi", "siyasal partiler ile vatandaşlar arasındaki bağın zayıflaması", "siyasetin bilimselleştirilmesi", "özerk medya yapılarının ortaya çıkması" ve "vatandaşın seyircileşmesi" şeklinde beş farklı unsur ile açıklanmıştır. Çalışma üç ana bölümden oluşmuştur. İlk bölümde, siyasal kampanyaların genel yapısı, unsurları, işleyişi ve gelişimi değerlendirilecektir. İkinci bölümde, modernleşme sürecinin etkisiyle belirginleşen ve çoğu araştırmacı tarafından "Amerikanlaşma" şeklinde nitelendirilen siyasal kampanya yöntem ve teknikleri örneklerle ele alınmıştır. Üçüncü bölümde ise 2014 Cumhurbaşkanlığı Seçimi'ne katılan adayların seçim kampanyaları ve bu kampanyaların "siyasal kampanyaların Amerikanlaşması"nın unsurları ekseninde bir değerlendirmesi yer almıştır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The main purpose of this study is to reveal the reflections of the political campaigns of Americanization in the 2014 Presidential Elections campaign. Thanks to the modernization process, some changes have been occurred upon political campaigns and such changes are classified as "Americanization" and described with five different components, namely "personalization of politics", "weakening of the correlation between the political parties and citizens", "politic scientification", "emerging of autonomous media structures" and "transforming citizens into mere spectator" by researchers and experts. This study comprises of three main sections. Firstly, the general structure, components and development of political campaigns will be evaluated. In the second section, the political campaigns and methods, which were emerged with the effect of modernization process, and which are named as "Americanization" by most researchers, are investigated by showing some related examples. In third section, it comprises of political campaigns of the nominees participated in 2014 Presidential Election and an evaluation of such campaigns within the axis of "Americanization of Political Campaigns". |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Çankaya Üniversitesi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Recep Tayyip Erdoğan |
tr_TR |
dc.subject |
Ekmeleddin İhsanoğlu |
tr_TR |
dc.subject |
Selahattin Demirtaş |
tr_TR |
dc.subject |
2014 Cumhurbaşkanlığı Seçimi |
tr_TR |
dc.subject |
Siyasal Kampanya |
tr_TR |
dc.subject |
Amerikanlaşma |
tr_TR |
dc.title |
Siyasal kampanyaların Amerikanlaşması: 2014 Cumhurbaşkanlığı Seçiminde adayların kampanya örnekleri |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Americanization of political campaigns: 2014 Presidential Election campaign examples of candidates |
tr_TR |
dc.type |
masterThesis |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
185 |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü |
tr_TR |