DSpace Repository

Obstacles to activating e-learning at Iraqi universities

Show simple item record

dc.contributor.author Shahoodh, Gailan
dc.date.accessioned 2019-04-17T12:59:46Z
dc.date.available 2019-04-17T12:59:46Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Shahoodh, Gailan (2016). Obstacles to activating e-learning at Iraqi universities / Irak üniversitelerinde e-öğrenmeyi etkinleştirmenin önündeki engeller. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/1927
dc.description.abstract This study adopts a quantitative research approach to evaluate the research problem using collected data from a survey questionnaire administered to 124 respondents (professors, instructors, employee and students) from different Iraqi universities. Using both online and hardcopy questionnaires that were based on the TAM framework, it included questions related to the demographics of the respondents and any obstacles in activating e-learning. The reliability of the questionnaire was tested and a high degree of internal consistency was found. Our study provides an analysis of each variable using descriptive statistics. Using factor analysis, we extracted four factors (Perceived Ease of Use (PEU), Perceived Usefulness (PU), Attitude toward Using and Actual System Use (ATU), and Behavioral Intention to Use (BIU) which were used in the correlation and regression analysis. Per the results of the regression test, the impact of PEU and PU were shown to be statistically significant in predicting and explaining both ATU and BIU. The results revealed that the impact of Perceived Ease of Use and Perceived Usefulness is significantly positive in affecting the attitude and behavioral intention of Iraqi universities' users towards LMS/e-learning, which is consistent with the TAM theory. Moreover, it shows that the two factors play a significant role in the acceptance of the new technology; i.e. the LMS at Iraqi universities can help to reduce any obstacles to e-learning implementation. In addition, conclusions and suggestions for future work are highlighted tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışma, Irak'taki farklı üniversitelerinden toplam 124 katılımcıya (profesör, eğitmen, çalışan ve öğrenci) uygulanan bir anket formundan toplanan veriler kullanılarak araştırma konusunu değerlendirmek için niceliksel bir araştırma yaklaşımını benimsemektedir. Bu çalışmada katılımcılara TAM çerçevesine dayanan hem online hem de basılı anket materyalleri kullanarak katılımcıların demografik özellikleri ve e-öğrenmeyi hayata geçirmedeki engeller ile ilgili sorular sorulmuştur. Anketin güvenilirliği test edilmiş ve yüksek bir iç tutarlılık tespit edilmiştir. Çalışmamız, betimsel istatistikleri kullanarak her bir değişkene ait bir analizi sunmaktadır. Faktör analizi yöntemi kullanılarak, korelasyon ve regresyon analizinde kullanılan dört faktör (Algılanan Kullanım Kolaylığı (PEU), Algılanan Kullanışlılık (PU), Kullanıma Yönelik Tutum ve Gerçek Sistem Kullanımı (ATU) ve Davranışsal Kullanım Niyeti (BIU)) elde edilmiştir. Regresyon testinin sonuçlarına göre, hem ATU'yu hem de BIU'yu tahmin etmede ve açıklanmada PEU ve PU'nun istatistiksel olarak anlamlı olduğu gösterilmiştir. Sonuçlar, Algılanan Kullanım Kolaylığı ve Algılanan Kullanışlılığın, TAM teorisiyle tutarlı olan LMS/e-öğrenime yönelik Irak üniversitelerindeki kullanıcıların tutum ve davranışsal niyetlerini etkilemede, anlamlı derecede olumlu olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca, araştırmada yeni teknolojinin kabul edilmesinde iki faktörün önemli bir rol oynadığı görülmüştür; Irak üniversitelerindeki LMS, e-öğrenme uygulamasının önündeki herhangi bir engellin kaldırılmasına yardımcı olabilir. Buna ek olarak, gelecekteki çalışmalar için sonuç ve önerilere de değinilmiştir. tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.publisher Çankaya Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject E-learning Obstacles tr_TR
dc.subject E-Learning tr_TR
dc.subject Distance Learning tr_TR
dc.subject Technology Acceptance Model (TAM) tr_TR
dc.subject E-öğrenim Engelleri tr_TR
dc.subject E-Öğrenim tr_TR
dc.subject Uzaktan Öğrenim tr_TR
dc.subject Teknoloji Kabul Modeli (TAM) tr_TR
dc.title Obstacles to activating e-learning at Iraqi universities tr_TR
dc.title.alternative Irak üniversitelerinde e-öğrenmeyi etkinleştirmenin önündeki engeller tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 108 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniveristesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik Bilgisayar Anabilim Dalı; Çankaya Üniveristesi, Fen Bilimleri Enstitüsü,Bilgi Teknolojileri Bilim Dalı tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record