DSpace@Çankaya

Sentiment analysis of Arabic students feedback throughout the semester

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Khudhair, Ali Hadi
dc.date.accessioned 2019-04-18T06:48:59Z
dc.date.available 2019-04-18T06:48:59Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Khudhair, ali Hadi (2016). Sentiment analysis of Arabic students feedback throughout the semester / Sömestre boyunca öğrencilerin Arapça geribildirimlerinin duygu analizi. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/1931
dc.description.abstract Nowadays, sentiment analysis has become a significant area of research related to machine learning and natural language processing, where sentiments and opinions about several topics are available on the Internet. This allows many parties such as companies, customers or governments to gauge and assess thousands of online opinions automatically. Sentiment on Arabic text is still some way behind that of English, mainly due to the inherent challenges in the language. We apply sentiment analysis to higher level education, by taking feedback from Arabic-speaking students every week during the semester in the form of 'Tweet'-like comments. This also has the benefit of allowing the students to express their opinion in their mother language to obtain a good quality feedback and alert the lecturer to any issues. The research shows that using sentiment analysis gives realistic sentiment values for the students' feedback, mainly due to the high accuracy of the Arabic sentiment lexicon. Over time the sentiment fluctuated in a plausible manner given the order of content presented. tr_TR
dc.description.abstract Günümüzde, duygu analizi, çeşitli konular hakkındaki duygu ve görüşlerin internet üzerinden ulaşılabildiği, öz devimli öğrenme ve doğal dil işlemine ilişkin önemli bir araştırma alanı haline gelmiştir. Bu durum şirketler, müşteriler veya hükümetler gibi birçok ilgili tarafın online olarak mevcut olan binlerce görüşü otomatik olarak ölçmesini ve değerlendirmesini sağlamaktadır. Arapça metinler hakkındaki duygu analizi halen İngilizcenin çok gerisindedir, bunun ana sebebi dilin yapısından gelen zorluklardır. Sömestre süresince her hafta Arapça konuşan öğrencilerden 'Tweet' benzeri yorumlar halinde geribildirimler almak suretiyle, duygu analizini yüksek seviyede eğitime uyguluyoruz. Bunun ayrıca öğrencilerin görüşlerini kendi ana dillerinde ifade etmelerini sağlama, yüksek kalitede geribildirimler alma ve herhangi bir sorun hakkında öğretim üyesini uyarma gibi faydaları vardır. Araştırma göstermektedir ki, esas olarak Arapça duygu veri sözlüğünün yüksek doğruluk oranı sebebiyle, duygu analizini kullanmak öğrencilerin geribildirimleri için gerçekçi duygu değerleri vermektedir. Zamanla, sunulan içeriğin sıralaması dikkate alındığında, duygular akla yatkın bir şekilde dalgalanmaktadır. tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.publisher Çankaya Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.title Sentiment analysis of Arabic students feedback throughout the semester tr_TR
dc.title.alternative Sömestre boyunca öğrencilerin Arapça geribildirimlerinin duygu analizi tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 57 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniveristesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik Bilgisayar Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster