Turizm Bilgi Merkezi (TBM) bir yer ya da bölgeyi yerel olarak ziyaret eden ziyaretçilere turistik bilgiler sağlayan fiziksel bir yer olup, bölgenin turistik, konaklama, haritalar ve turizm ile ilgili diğer öğeler hakkında bilgi veren bir ofistir. Genellikle, bu merkezler havaalanında veya girişteki diğer limanlarda, yerel hükümet ya da ticaret odası tarafından işletilebildiği gibi yerel turızm merkezinde de bulunabilir. Genellikle bir ziyaretçi merkezine sadece bir Bilgi Merkezi denir. Ziyaretçi merkezleri, bir destinasyonu ve yerdeki etkinlikleri oldukça basit olarak bilgi vermek için kullanılırdı. Ziyaretçi merkezinin rolü son on yılda daha fazla deneyim kazanmak ve temsil ettiği yerin veya markanın hikayesini anlatmak için hızla gelişiyor. Bunların birçoğu kendi başına bir hedef ve deneyim haline gelmiştir. Bu çalışmada, "Turizm" kavramını, nedenlerini, biçimlerini ve tarihini açıklayarak, Miras turizmi, kategorileri ve türleri ile dünyadaki turizmin önemini ve turizmin önemini anlattıktan sonra. Libya'nın, ekonomi sektörü olarak turizm gelişimini, Libya'nın tarihçesi ve Sit Alanları ve (TBM'lerin) mimari analizi, faaliyetleri, işlevleri ve dünyadaki önemi anlatılıyor. Turizm bilgi merkezlerinin Libyadaki yer seçimleri, tipleri mimari özelliklerinin kararı çalışmanın amacıdır. Bu sonuç kurumsal paydaşlar arasında yapılan anket çalışmasıyla da onaylanmıştır.
It is a known fact that most tourism information centers are a physical location that updates tourist with any useful information for the visitors who tour around the place or the local area, it serves as a guidance and means of direction for visitors who might need to visit an unknown location. They provide tourists with the needed information on the area's famous attractions, lodgings, maps, and other items that are relevant to tourism. Mostly, these centers are controlled and managed at the airport or other port of entry, by the local government or chamber of commerce. Sometimes the visitor center is simply referred to as an information center. The visitor centers is used to provide fairly basic information about the place, with whatever corporation or event they are celebrating, acting technically, as the entry way to a place. In this thesis we present some of related studies in relation with tourism centers. Aims of this study is after explaining the concept of "Tourism", its reasons, forms and history, and discussing the Heritage tourism, its categories and types, also the importance of tourism in the world and Libya, its development as an economic sector, history and Heritage Sites of Libya. Therefore the objective of the study is to discuss the degrees of Tourism Information Centers then select the locations in Libya and decide the activities take place there and their necessary functional areas for architectural design. A survey among the official stakeholders proves the decisions made by this study.