dc.contributor.author |
Altounsi, Samyrah Shaeban Bileid
|
|
dc.date.accessioned |
2019-11-04T12:42:30Z |
|
dc.date.available |
2019-11-04T12:42:30Z |
|
dc.date.issued |
2018-03-21 |
|
dc.identifier.citation |
Samyrah Shaeban Bileid Altounsi (2018). Kindergarten design and enhancement: A case study in Libya / Kındergarten tasarımı ve geliştirilmesi: Libya'daki bir vaka çalışması. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12416/2039 |
|
dc.description.abstract |
Okul öncesi eğitim, çocukların yaratıcılığını ve sosyal etkileşimini güçlendirmeyi amaçlayan erken eğitimin önemli bir aşaması olarak kabul edilir. Araştırmaların da gösterdiği gibi, anaokulunda alınan eğitim, çocukların merak duygularını artırıp, çevrelerindeki fenomenlere cevap bulmalarını sağlayarak, onların ileriki sınıflarda daha iyi bir performans gösterebilmeleri için güçlü bir temel oluşturur. Literatür ayrıca, anaokulu eğitim alanlarının tasarımının, çocukların davranışlarını ve öğrenimlerini etkilediğini, etkileşim, iletişim ve keşif için gerekli araçları sağladığını göstermektedir. Bu çerçevede, bu çalışma, ilgili literatür, yönerge ve standartlardan edinilen tasarım kriterleriyle uyumlu olacak şekilde, Libya'daki anaokulu mekanlarının tasarımlarını geliştirme fırsatlarını değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Bu çalışma, konuyla ilgili literatür araştırması ve Libya'da yapılan vaka çalışması olmak üzere iki ana bölümden oluşmaktadır. Literatür taramasında, anaokulu tasarım ve tasarım öğelerinin çocukların davranışlarına ve eğitimine etkileri incelenmiş ve Kanada, ABD, Japonya ve Finlandiya gibi bu alanda gelişmiş ülkelerin tasarım kılavuzları ve anaokulu modelleri gözden geçirilerek, anaokulu tasarımına dahil edilmesi gereken temel şartlar belirlenmiştir. Vaka çalışmasında, Tripoli, Misrata ve Zlitin'den oluşan üç şehirdeki toplam dokuz anaokulu incelenmiş ve elli önemli tasarım kriterine uygunluk açısından mimari olarak değerlendirilmiştir. Ayrıca, bu anaokullarının velileri ve çalışanlarına yönelik bir anket yoluyla da öznel bir değerlendirme yapılmıştır. Araştırma sonuçları, çalışılan anaokullarının tasarım kriterleriyle uyum içerisinde olmadığını ve gerekli kriterlerin %56'sından %32'sine uygun olduğunu göstermiştir.. Anket sonuçları de bu mimari değerlendirme bulgularını doğrulamaktadır. Araştırmanın bulgularına dayanarak, bu çalışmanın sonucu olarak, Libya'daki anaokullarının tasarımı ve geliştirilmesinde kullanılacak bir tasarım kılavuzu oluşturulmuştur. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The preschool education is considered as an important phase of early education, which aims to increase children's creativity and social interaction with their peers. As the studies demonstrate, the education received in the kindergarten enables children to find answers to phenomena around them, increases their sense of curiosity, and creates a strong base for a better performance in the grade school. The literature also shows that the design of the educational spaces of kindergartens effectively influences children's behaviour and learning, as it provides the essential tools for interaction, communication and discovery. In this framework, this study aims to evaluate the enhancement opportunities of the kindergartens in Libya, through aligning its objectives with the design criteria acquired from the relevant literature, guidelines and standards. This study is composed of two main sections, which are the literature survey of the subject area and the case study conducted in Libya. In the literature survey, the impact of kindergarten design and design elements to children's behaviour and education has been examined and several design guidelines and kindergarten models are reviewed from countries developed in this area, such as Canada, USA, Japan and Finland, in order to understand the basic requirements that are needed to be incorporated in the kindergarten design. In the case study, nine kindergartens from three Libyan cities, namely Tripoli, Misrata and Zlitin, are evaluated for compliance with fifty key design criteria through an architectural assessment and a subjective assessment has been made through a survey questionnaire carried out on the staff and parents on the studied kindergartens. It was observed that the results conveyed a high incompliance with the kindergarten design criteria, as the case study kindergartens scored 56% to 32% of the required criteria. The questionnaire results also confirmed the architectural assessment findings; however, the compliance differed from one kindergarten to another. Based on the findings of the research, a design guideline for the design and enhancement of kindergartens in Libya has been provided as the outcome of this study. |
tr_TR |
dc.language.iso |
eng |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Kindergarten Education |
tr_TR |
dc.subject |
Kindergarten Design |
tr_TR |
dc.subject |
Kindergarten Design Quidelines and Standards |
tr_TR |
dc.subject |
Libya |
tr_TR |
dc.subject |
Anaokulu Eğitimi |
tr_TR |
dc.subject |
Anaokulu Tasarımı |
tr_TR |
dc.subject |
Anaokulu Tasarım Kılavuzları ve Esasları |
tr_TR |
dc.subject |
Libya |
tr_TR |
dc.title |
Kindergarten design and enhancement: A case study in Libya |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Kındergarten tasarımı ve geliştirilmesi: Libya'daki bir vaka çalışması |
tr_TR |
dc.type |
masterThesis |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
106 |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İç Mimarlık Bölümü |
tr_TR |