1960 ve 1970'li yıllarda Batı Avrupa'daki ekonomik patlama sonucunda tüketim toplumunu eleştiren bazı Avrupalı tasarımcılar ortaya çıktı. En etkili eleştiri ise İtalyan tasarımcılar tarafından New York Çağdaş Sanatlar Müzesinde 1972 yılında "İtalya: Yeni Bir Yerel Peyzaj" Sergisi ile gerçekleşti ve tasarım tarihinde önemli bir iz bıraktı. Bu sergideki tasarımcılar kitlesel üretim ve tüketimlere dur demenin yollarını ararken aynı zamanda klasik modernizmin kurallarını ve standart üretimleri de reddettiler. Bu tez 1972'de New York'taki Çağdaş Sanat Müzesi'nde sergilenen "İtalya: Yeni Bir Yerel Peyzaj" sergisinin "Ortamlar" kategorisini analiz ederek tasarımcıların tüketime karşı aldıkları rollerini keşfetmeyi ve sergideki karşıtlığın altında yatan eleştirel sebepleri anlatmayı amaçlamaktadır: "Ortamlar" ve "Karşıt Ortamlar" ya da "Tasarım yapmak" ya da "Tasarım yapmamak". Aynı zamanda bu tez bir tüketim toplumunda tasarımcıların aktif rol ve sorumluluklarını, sosyal ve toplumsal farkındalığı yüksek olan "İtalya: Yeni Bir Yerel Peyzaj" sergisine katılan İtalyan radikal tasarımcılar üzerinden göstermeyi amaçlamaktadır.
Due to the economic boom in Western Europe, the period of 1960s and 1970s covered the radical criticism of some European designers against the consumerist society. It is not a coincidence somehow that the most effective criticism raised against consumerism and consumer society came from the Italian designers, but at an exhibition held on the other side of the ocean in Museum of Modern Art, New York in 1972. Announced as "Italy: The New Domestic Landscape," the exhibition marked a significant moment in design history. The designers who contributed to the exhibition sought the ways to say "stop" to the mass production and consumption, thus they rejected the deterioration of design with stereotypical productions of that time. This study attempts to explore the designers' role and their opposed approaches towards consumerism in 1970s by analyzing the submitted proposals of Italian designers in MoMA exhibition, presented under "environments" and "counter environments" - "design" or "not to design" dichotomy. The aim is to show the active role of designers in a consumer society while creating our environments and to discuss the difference created by the Italian case who are socially and critically aware of their responsibility towards society.