İç mekanın kullanıcılar tarafından değerlendirilmesi, renklerin önemli bir parçası olduğu memnuniyet ve rahatlığın yanı sıra çeşitli tasarım faktörlerinden etkilenmektedir. Literatürdeki birçok çalışma, iç tasarımın insan davranışları ve psikolojisi üzerinde farklı bağlamlarda etkisini göstermiştir. Ayrıca, renk, mekan kullanıcılarını etkileyen en önemli unsurlardan biri olarak kabul edilir. Müşteri memnuniyeti kavramı dört ana unsur ile değerlendirilmektedir; ürün, hizmet, fiyat ve fiziksel çevre. Bu çalışmada, Ankara'da bulunan dört lokantada müşteri memnuniyetini değerlendirmek için bir anket tasarlanmıştır. Fiziksel ortam değerlendirmesinde rengin etkilerine vurgu yapılmıştır. Yüz yirmi restoran kullanıcısının katılımıyla, araştırma sonuçları katılımcıların farklı restoran ortamlarını farklı şekillerde değerlendirdiklerini göstermiştir.Katılımcılar tarafından yapılan değerlendirmeler, yaş, cinsiyet, eğitim düzeyi, restoran kullanım sıklığı ve müşteri memnuniyeti için renk özellikleri ile tek yönlü ANOVA testi kullanılarak yapılmış ve fiziksel ortam değerlendirmesine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermiştir (p <0.05). Aynı zamanda sonuçlar, demografik özelliklerin restoranlarda kullanıcı memnuniyeti üzerinde sınırlı etkisi olduğunu göstermiştir.
Evaluation of interior environment by users is influenced by several design factors, as well as the satisfaction and the comfort, where color forms an essential part. Several studies in the literature have shown the influence of interior design in different contexts on human behaviour and psychology. Moreover, color is considered one of the most important elements that affect space users. The concept of user satisfaction is evaluated through four main elements; product, service, price and physical environment. In this study, a questionnaire is designed to evaluate user satisfaction in four restaurants located in Ankara, Turkey. An emphasis on color effects is designed into the physical environment evaluation. With the participation of 120 restaurant users, the results of the research show that participants have evaluated the different restaurant environments in different manners. The assessments provided by the participants are statistically tested for significant difference based on gender, the frequency of restaurant usage, and color properties for both User satisfaction and physical environment evaluation using one-way ANOVA testing (p<0.05). The results show a limited influence of the demographics on user satisfaction in restaurants, while it differed based color properties.