DSpace@Çankaya

The analysis of store lighting design: the emotional responses in the context of customer characteristics

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Sezgin, Gülhan
dc.date.accessioned 2014-11-19T08:04:35Z
dc.date.available 2014-11-19T08:04:35Z
dc.date.issued 2011-01
dc.identifier.citation SEZGİN, G. (2011). The analysis of store lighting design: the emotional responses in the context of customer characteristics. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/209
dc.description.abstract Lighting is a powerful tool to design a store and to create the atmosphere. Nowadays, it is not only a tool for seeing but also an affective tool to make spaces more interesting and to emphasize products and to create psychological influence affecting people’s buying attitudes. This research is conducted to investigate how differences in regard to the customer characteristics affect the perception of store lighting. It reveals the effective role of characteristic differences, such as age, gender and educational level, in customers’ perception of store lighting. tr_TR
dc.description.abstract Aydınlatma atmosfer yaratmak ve mağaza tasarlamak için çok güçlü bir araçtır. Günümüzde, aydınlatma sadece görmeyi sağlayan bir araç değil aynı zamanda mekanları daha cazip hale getirmek, ürün özelliklerini ön plana çıkarmak ve insanların satınalma alışkanlıkları üzerinde psikolojik etki bırakmaya yarayan bir araç olarak da kullanılmaktadır. Bu araştırma mağaza aydınlatmasının müşteri karakteristiklerine bağlı algılanmasını incelemektedir. Araştırmanın sonucu yaş, cinsiyet ve eğitim seviyesi gibi müşteri karakteristiklerinin farklılıklarını mağaza aydınlatması üzerindeki etkisini ve algı biçimini ortaya koyar. tr_TR
dc.language.iso en tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Lighting tr_TR
dc.subject Perception tr_TR
dc.subject Store Lighting tr_TR
dc.subject Aydınlatma tr_TR
dc.subject Algı tr_TR
dc.subject Mağaza Aydınlatması tr_TR
dc.title The analysis of store lighting design: the emotional responses in the context of customer characteristics tr_TR
dc.title.alternative Mağaza aydınlatma tasarımının analizi: müşteri karakteristiklerine bağlı içsel tepkiler tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İç Mimarlık Bölümü tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster