dc.contributor.author |
Jalıl Jalıl, Noor Hameed
|
|
dc.date.accessioned |
2019-11-11T07:41:25Z |
|
dc.date.available |
2019-11-11T07:41:25Z |
|
dc.date.issued |
2018-09-17 |
|
dc.identifier.citation |
Noor Hameed Jalıl Jalıl (2018). Evaluation of the accessibility of websites of ministry of education of countries in the world / Dünyadaki ülkelerin eğitim bakanlığı websitelerinin erişilebilirliklerinin değerlendirilmesi. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12416/2102 |
|
dc.description.abstract |
Websitelerinin yaygınlaşmasında sonra şimdi dikkatler farklı engelleri olan bireylerin bu websitelerini nasıl kullanmalarında ve etkileşim içinde olmalarındadır. Bu çalışmanın temel amacı dünyadaki birçok ülkeye ait eğitim bakanlığı websitelerinin erişebilirliğini araştırmaktır. Ülkeler gelir seviyelerine göre dört seviye altında gruplandırılmıştır. Bunlar düşük gelir, alt-orta, üst-orta ve yüksek gelir grubu ülkelerdir. Web sitelerinin kullanılabilirliği Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 1.0 ve 2.0 ilkelerine göre analiz edilmiştir. Bu değerlendirmede EvalAccess 2 ve TAW araçları kullanılmıştır. Değerlendirme sonuçları WCAG ilkelerinin çiğnenerek websitelerinde birçok erişilebilirlik problemlerinin olduğunu açığa çıkarmıştır. Bu çalışma, websitesi geliştirilirken dikkate alınması gereken bazı prensipleri ortaya koymaktadır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
After the massive proliferation to websites around the world, attention is now on how individuals with different types of disability can use these websites and interact with them. The main aim of this study is to investigate the accessibility of education ministry websites in most countries around the world. The countries are classified into four levels according to their level of income, these being low-income, lower-middle income, upper-middle income and high-income. Usability of the websites is analyzed by employing Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 1.0 and 2.0. The EvalAccess 2.0 and TAW tools were used to analyze the accessibility of these websites. The evaluation results of those websites have revealed many accessibility problems regarding violations of WCAG. This study provides some guidelines which should be taken into account when developing a website. |
tr_TR |
dc.language.iso |
eng |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Web Accessibility |
tr_TR |
dc.subject |
Disability |
tr_TR |
dc.subject |
E-Government |
tr_TR |
dc.subject |
Web Content Accessibility Guidelines |
tr_TR |
dc.subject |
Web Erişim |
tr_TR |
dc.subject |
Engellilik |
tr_TR |
dc.subject |
E-Hükümet |
tr_TR |
dc.subject |
Web İçerik Erişim İlkeleri |
tr_TR |
dc.title |
Evaluation of the accessibility of websites of ministry of education of countries in the world |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Dünyadaki ülkelerin eğitim bakanlığı websitelerinin erişilebilirliklerinin değerlendirilmesi |
tr_TR |
dc.type |
masterThesis |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
92 |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgi Teknolojileri Bölümü |
tr_TR |