dc.contributor.author |
Eroğlu, Zehra Begüm
|
|
dc.date.accessioned |
2019-11-11T12:12:23Z |
|
dc.date.available |
2019-11-11T12:12:23Z |
|
dc.date.issued |
2018-11-14 |
|
dc.identifier.citation |
Zehra Begüm Eroğlu (2018). Development of case-based recommendation system for course selection in a university context / Vaka temelli akıl yürütme yöntemi ile üniversite bağlamında ders seçimi için öğrenci öneri sisteminin geliştirilmesi. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12416/2105 |
|
dc.description.abstract |
İnsanlara seçimleri için rehberlik eden öneri sistemleri, günümüzde en çok kullanılan yazılım teknolojilerinden biridir. Özellikle eğitim alanında, bu teknoloji ders seçimini daha verimli hale getirmek için kullanılabilir. Bu tezde, öğrencilerin ders seçimi için bir öneri sistemi geliştirilmiş ve önerilerin doğruluğu test edilmiştir. Bu çalışma kapsamında geliştirilen sistemde, önceki öğrencilerin gerçek verileri kullanılarak Vaka-Tabanlı Akıl Yürütme (VAY) yöntemi uygulanmıştır. Öneriler hazırlanırken, müfredatlarında benzer dersleri alan öğrencilerin verileri kullanılmaktadır. VAY yöntemiyle, öğrenciler tarafından alınacak derslerin önerileri sunulmuş ve ilgili önerilerin uygunluğu gerçekte alınan derslerle karşılaştırılarak sistemin başarı oranı hesaplanmıştır. Bu çalışmanın sonuçlarına göre öneri sisteminin başarı oranı %69'dur. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Nowadays, recommendation systems that guide people for their choices are one of the most widely used software technologies. Especially in the field of education, this technology can be used to make course selection more efficient for students. In this thesis, a recommendation system for the course selection of the students was developed and the accuracy of the recommendations were tested. In the system developed within the scope of this study, Case-Based Reasoning (CBR) method was applied by using the real data of the previous students. While preparing the proposals, the data of students who take similar courses in their curriculum are used. The CBR method presented the suggestions of the courses to be taken by the students and the success rate of the system was calculated by comparing the appropriateness of the relevant suggestions with the lessons actually taken. According to the results of this study, the success rate of the suggestion system is 69%. |
tr_TR |
dc.language.iso |
eng |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Case-Based Reasoning |
tr_TR |
dc.subject |
Recommendation System |
tr_TR |
dc.subject |
Vaka tabanlı akıl yürütme |
tr_TR |
dc.subject |
Öneri Sistemi |
tr_TR |
dc.title |
Development of case-based recommendation system for course selection in a university context |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Vaka temelli akıl yürütme yöntemi ile üniversite bağlamında ders seçimi için öğrenci öneri sisteminin geliştirilmesi |
tr_TR |
dc.type |
masterThesis |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
57 |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Mühendisliği Bölümü |
tr_TR |