The study has investigated the effects of shopwindow elements on memory and has compared two shopwindows in this manner. The importance of the shopwindow has been discussed in terms of stores and store front atmosphere. In this study the shopper and shopper behavior has been analysed in relation to memory; research questions such as “is the memorability of a shopwindow the determinent of successful shopwindow?” and “is the reflectance of the store image in the shopwindow a success?” have tried to be investigated. And it is found as critical points theme and store image.
Bu çalışmada, vitrin elemanlarının hafızadaki etkileri, iki mağaza vitrinin karşılaştırılmasıyla incelenmiştir. Mağaza ve mağaza cephe atmosferi kapsamında vitrinin önemi tartışılmıştır. Bu çalışmada, alışverişçi ve alışveriş davranışları akılda kalıcılık açısından incelenmiş, vitrin teması başarılı vitrinin ölçütü müdür?, vitrinin mağaza imajını yansıtması vitrin için başarı mıdır? gibi sorular araştırılmış ve sonuç olarak tema ve mağaza imajı kritik noktalar olarak belirlenmiştir.