dc.contributor.author |
Bağırıcı, Ömer Buğra
|
|
dc.date.accessioned |
2019-11-12T09:00:03Z |
|
dc.date.available |
2019-11-12T09:00:03Z |
|
dc.date.issued |
2019-04-22 |
|
dc.identifier.citation |
Bağırıcı, Ömer Buğra (2019). E-ticaretin ve dolaylı ihracatın Türkiye mermer sektörü ihracat stratejilerine etkisi: Afyonkarahisar ili örneği / E-commerce and indirect impact on the exports of Turkey marble sector export strategy: Afyonkarahisar instance. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12416/2123 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı ihracat yöntemlerinden e-ticaretin ve dolaylı ihracatın ülkemiz mermer ihracatına etkisinin araştırılmasıdır. Bu amaçla anket hazırlanmış ve Afyonkarahisar ili içerisinde bulunan 40 firma ile görüşmeler yapılmıştır. Yapılan analizler neticesinde e-ticaretin ve aracılar ile ihracat yapmanın firmalar üzerine büyük kazançlar sağladığı tespit edilmiştir. Aynı zamanda firmaların demografik özellikleri ile e-ticaret ve aracılarla çalışma konuları arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. İhracat yöntemlerinden diğer faktörlerde herhangi bir anlamlı sonuç çıkmamıştır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The aim of this study is to investigate the effect of e-commerce and indirect export patterns on the export of marble to our country. For this purpose, a questionnaire was prepared and interviews were conducted with 40 companies in Afyonkarahisar. As a result of the analyzes, it was determined that e-commerce and intermediaries and exporters provided big gains on firms. At the same time, there are significant differences between the demographic characteristics of the firms and e-commerce and mediation. There were no significant results for other factors in export methods. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Mermer İhracatı |
tr_TR |
dc.subject |
E-ticaret |
tr_TR |
dc.subject |
Aracılar |
tr_TR |
dc.subject |
Dolaylı İhracat |
tr_TR |
dc.subject |
İhracat Yöntemleri |
tr_TR |
dc.subject |
Marble Exports |
tr_TR |
dc.subject |
E-commerce |
tr_TR |
dc.subject |
Indirect Export |
tr_TR |
dc.subject |
Export Methods |
tr_TR |
dc.title |
E-ticaretin ve dolaylı ihracatın Türkiye mermer sektörü ihracat stratejilerine etkisi: Afyonkarahisar ili örneği |
tr_TR |
dc.title.alternative |
E-commerce and indirect impact on the exports of Turkey marble sector export strategy: Afyonkarahisar instance |
tr_TR |
dc.type |
masterThesis |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
89 |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Uluslararası Ticaret ve Lojistik Anabilim Dalı |
tr_TR |