DSpace@Çankaya

Evolution of shopping malls: recent trends and the question of regeneration

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ergun Kocaili, Buket
dc.date.accessioned 2014-11-19T08:10:09Z
dc.date.available 2014-11-19T08:10:09Z
dc.date.issued 2010-01
dc.identifier.citation ERGUN KOCAİLİ, B. (2010). Evolution of shopping malls: recent trends and the question of regeneration. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/212
dc.description.abstract In the beginning of the history of shopping places, the shopping activity took place in open public spaces with other urban and public functions and activities of the city, like ancient Greek Agora or Roman Forum. After centuries, the enclosed shopping mall separated urbanity and shopping activity from each other. These fully-enclosed and environmentally controlled consumption spaces reinterpreted the urban fabric to simulate a city image and a street-like atmosphere indoors. Inside the walls a new city was created, where people shop, eat, entertain, and even sleep, get married or have college education as in the example of the Mall of America. Today, urban fabric and shopping mall integration is becoming more important. Open space and sustainable design for shopping malls are the rising trends in the world. So, the existing shopping malls are opening, integrating with urban fabric and continually updating themselves to compete with the emerging shopping places. This recent regeneration trend is called ‘De-malling’ in the world. Every shopping mall has different reasons in need of regeneration, which can be functional, managerial or structural, so, different regeneration strategies would be necessary for each shopping mall. Examining ‘main principles and criteria for shopping mall regeneration’ would help to put forward the specific strategies for different shopping malls. Finally, unprofitable or out-of-date or degenerated shopping malls could be recovered by these regeneration strategies. tr_TR
dc.description.abstract Alışveriş mekânları tarihinin başlangıcında, alışveriş etkinliği, açık kamusal alanlarda, şehrin diğer kentsel ve kamusal fonksiyon ve aktiviteleri ile birlikte yer almıştır; antik Yunan Agorası ve Roma Forumlarında olduğu gibi. Yüzyıllar sonra, kapalı alışveriş merkezi, kentsellik ve alışveriş etkinliğini birbirinden koparmıştır. Bu tamamen kapalı tüketim mekanları, kent imajını simule ederek ve sokak benzeri atmosfer yaratarak, kentsel dokuyu iç mekanda yorumlamışlardır. Kapalı duvarların arkasında yeni bir şehir yaratılmıştır. Bu şehirde alışveriş yapabilir, yemek yiyebilir, eğlenebilir ve hatta uyuyabilir, evlenebilir ve kolej eğitimi alabilirsiniz, tıpkı Mall of America alışveriş merkezinde olduğu gibi. vii Günümüzde, kentsel doku ve alışveriş merkezinin entegrasyonu daha çok önemlidir. Açık mekânlar ve alışveriş merkezleri için sürdürülebilir tasarım dünyada yükselen eğilimlerdir. Bu sebeble, mevcut alışveriş merkezleri gelişmekte olan alışveriş mekânları ile rekabet edebilmek için, kentsel doku ile entegre olmaya ve sürekli kendilerini güncellemeye çalışıyorlar. Bu en son yenilenme eğilimi tüm dünyada ‘De-malling’ olarak adlandırılmaktadır. Her alışveriş merkezinin rejenerasyona ihtiyaç duyma sebebleri farklıdır. Bu sebepler; fonksiyonel, işletmesel veya yapısal olabilir. Bu sebeble, farklı alışveriş merkezleri için farklı rejenerasyon stratejileri gereklidir. Bunun için, daha önceki örnekler incelenerek, ‘alışveriş merkezleri rejenerasyonu için ana prensipler ve kriterler’ önerilebilir ve farklı stratejiler geliştirilebilir. Sonuçta, artık kâr sağlamayan, modası geçen veya işlerliği azalan alışveriş merkezleri bu rejenerasyon stratejileri sayesinde kurtarılabilir. tr_TR
dc.language.iso en tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Shopping tr_TR
dc.subject Alışveriş tr_TR
dc.subject Alışveriş Merkezi tr_TR
dc.subject Kentsellik tr_TR
dc.subject Kentsel Kamusal Alan tr_TR
dc.subject Evrim tr_TR
dc.subject Dönüşüm tr_TR
dc.subject Genişleme tr_TR
dc.subject Renovasyon tr_TR
dc.subject Rejenerasyon tr_TR
dc.subject Shopping Mall tr_TR
dc.subject Urbanity tr_TR
dc.subject Urban Public Space tr_TR
dc.subject Evolution tr_TR
dc.subject Transformation tr_TR
dc.subject Expansion tr_TR
dc.subject Renovation tr_TR
dc.subject Regeneration tr_TR
dc.title Evolution of shopping malls: recent trends and the question of regeneration tr_TR
dc.title.alternative Alişveriş merkezlerinin evrimi: yeni eğilimler ve rejenerasyon sorusu tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İç Mimarlık Bölümü tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster