DSpace@Çankaya

An analytic hierarchy process based mathematical programming model for university timetabling problem

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Küçükyelkenci Alper, Duygu
dc.date.accessioned 2020-04-29T19:35:43Z
dc.date.available 2020-04-29T19:35:43Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Duygu Küçükyelkenci Alper (2019). An analytic hierarchy process based mathematical programming model for university timetabling problem / Üniversite ders programı problemı için analitik hiyerarşi yöntemi tabanlı bir matematiksel model. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/3497
dc.description.abstract Today, timetabling becomes a widespread problem in all educational institutions. In existing systems once course selection is made, options are reviewed and changed according to the request of instructors. Instructors timetables are scheduled without prioritizing the views and priorities of the instructors. In this study, a Mathematical Programming Model (MPM) has been developed for solving a case of timetabling problem at Çankaya University. The weight of preferences, i.e. the objective function coefficients of the MPM Model will be based on AHP. The model proposed in this study has two main categories of objectives: instructor preferences and student preferences. The data used to calculate weights of preferences were collected via instructors' and students' questionnaires. The results obtained from the weighting approach used for the two main objectives were used in the mathematical model and timetables have been generated. tr_TR
dc.description.abstract Zaman çizelgeleme problemi günümüzde tüm eğitim kurumlarında yıllardır süregelen yaygın bir problem olmaktadır. Mevcut sistemlerde ders seçimleri yapıldıktan sonra, hocaların isteği üzerine seçimler tekrar gözden geçirilip değiştirilmektedir. Ders ve derslik atamaları, en başta öğretim üyelerinin öncelikleri ve görüşleri alınmaksızın yapılmaktadır. Bu çalışmada, bir üniversitede ders çizelgeleme problemi için bir matematik programlama (MPM) modeli geliştirilmiştir. MPM'nin amaç fonksiyon katsayıları gibi tercih ağırlıkları, Analitik Hiyerarşi Prosesi ile belirlenmiştir. Bu çalışmada önerilen modelde iki ana hedef kategorisi vardır: öğretim elemanı tercihleri ve öğrenci tercihleri. Tercih ağırlıklarını hesaplamak için kullanılan veriler, öğrencilere ve öğretim elemanlarına yapılan anketlerle toplanmıştır. İki ana hedef için kullanılan ağırlıklandırma yaklaşımından elde edilen sonuçlar, matematik modelde kullanılmış ve bir zaman çizelgelemesi oluşturulmuştur. tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Analytic Hierarchy Process tr_TR
dc.subject Mathematical Programming tr_TR
dc.subject University Timetabling Problem tr_TR
dc.subject Analitik Hiyerarşi Prosesi tr_TR
dc.subject Matematiksel Programlama tr_TR
dc.subject Üniversite Ders Çizelgeleme Problemi tr_TR
dc.title An analytic hierarchy process based mathematical programming model for university timetabling problem tr_TR
dc.title.alternative Üniversite ders programı problemi için analitik hiyerarşi yöntemi tabanlı bir matematiksel model tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 73 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Bölümü tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster