DSpace Repository

Satın alma eğilim ve davranışlarında rol modellerin etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Ergin Akagün, Elif
dc.contributor.author Akbay Özdemir, Handan
dc.contributor.author Özsaçmacı, Bülent
dc.date.accessioned 2020-05-05T20:42:11Z
dc.date.available 2020-05-05T20:42:11Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Ergin Akagün, Elif; Akbay Özdemir, Handan; Özsaçmacı, Bülent, "Satın alma eğilim ve davranışlarında rol modellerin etkisi", Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi, Vol. 47, No. 1, pp. 58-68, (2012). tr_TR
dc.identifier.issn 2148-1237
dc.identifier.issn 2587-0114
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/3620
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, atanmış veya seçilmiş rol modellerinin üniversite öğrencilerinin satın alma eğilimleri ve satın alma davranışları üzerindeki etkisini incelemektir. Veriler, Ankara’da iki ayrı üniversitede okuyan ve yaşları 18- 23 arasında değişen toplam 173 öğrenciden oluşan bir anket örnekleminden elde edilmiştir. Atanmış (assigned) rol modellerinin (aileler) genç tüketicilerin satın alma eğilimlerinde ve davranışlarında etkili olduğu belirlenirken, sporcuların ve ünlülerin sadece satın alma davranışı üzerinde etkili olduğu görülmüştür. Türk kültürü kolektivist bir kültür olduğundan, kişisel veya ünlülere odaklı sosyal ilişkilerin genç tüketicilerin satın alma eğilim ve davranışlarında önemli bir rol oynaması beklenmektedir. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this paper is to examine the influence of assigned and aspirational role models on the buying intentions and buying behavior of college students. Data were obtained from a survey sample of 173 students, aged 18-23 years, from two universities in Ankara, Turkey. Assigned role models (parents) were determined to be influential in the buying intentions and behavior of the students; whereas athletes and celebrities were influential only over the buying behavior. Since Turkish culture is a collectivist one, it is expected that personal and celebrity- oriented social relations play an important role in the buying intentions and behavior of young consumers. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Rol Model tr_TR
dc.subject Satın Alma Eğilimi tr_TR
dc.subject Satın Alma Davranışı tr_TR
dc.subject Üniversite Öğrencileri tr_TR
dc.subject Role Model tr_TR
dc.subject Purchase Intentions tr_TR
dc.subject Purchase Behavior tr_TR
dc.subject College Students tr_TR
dc.title Satın alma eğilim ve davranışlarında rol modellerin etkisi tr_TR
dc.title.alternative Effect of role models for purchase trend and behavior tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi tr_TR
dc.contributor.authorID 120408 tr_TR
dc.contributor.authorID 116684 tr_TR
dc.contributor.authorID 19729 tr_TR
dc.identifier.volume 47 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 58 tr_TR
dc.identifier.endpage 68 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme bölümü tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record