DSpace@Çankaya

Quality attributes investigation for saas in service level agreement

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Almallah, Ashraf Nabeel Mohammedtaib
dc.date.accessioned 2015-11-09T08:02:04Z
dc.date.available 2015-11-09T08:02:04Z
dc.date.issued 2015-01
dc.identifier.citation ALMALLAH, A.N.M. (2015). Quality attributes investigation for saas in service level agreement. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/362
dc.description.abstract The cloud computing has been growing and becoming a new service model in business; in parallel, more service providers appear in the market. Hence, both quality and reliability of cloud computing services become essential topics as Quality of Service (QoS) requirements play major roles in service/provider selection. However, there is a significant concern for the QoS attributes considered in a service level agreement (SLA) while selecting service provider. Clarifying QoS attributes and related metrics for software as a service (SaaS) in SLAs are aimed in this work as the research question. It is partially observed that SaaS concerns more quality attributes than other services; also, availability of services is more considered in all SLAs. In this work, possible QoS attributes and metrics to be considered in SLAs for SaaS are presented. Main benefit of this work is defended as the QoS attributes are to be given major importance in the negotiation and evaluations of SLAs of cloud service. As major limitations, law/regulations, government/company policies and budgeting are not discussed. All these were led to answer the research questions by present 12 quality attributes with related metrics for SaaS. tr_TR
dc.description.abstract Bulut bilişimin gelişimine ve yeni bir iş modeli olarak kendine yer bulmasına paralel olarak, piyasaya daha fazla servis sağlayıcı giriş yapmaktadır. Servis Kalitesi (SK) gereksinimleri, servis sağlayıcı seçiminde büyük rol oynadığı için, bulut bilişimde kalite ve güvenilirlik önemli konular haline gelmiştir. Bununla beraber, servis sağlayıcı seçiminde değerlendirilen hizmet seviyesi anlaşmaları (HSA)’nda tanımlanan SK özelliklerinde endişeler bulunmaktadır. Bu çalışmada, servis olarak yazılım (SOY) için belirlenmiş SK özelliklerini ve ilgili ölçütleri aydınlığa kavuşturmak hedeflenmiştir. SOY’ın diğer sevislere göre daha fazla kalite niteliği ile ilişkili olduğu, ayrıca servislere erişilebilirliğin bütün HSA’nda tanımlandığı gözlenmiştir. Bu çalışmada, SOY için olan HSA’nda içeriğinde düşünülmesi gereken SK özellikleri ve ölçütleri sunulmuştur. Bu çalışmanın temel faydası, anlaşma ve servis sağlayıcının HSA’nın değerlendirme safhalarında SK özelliklerine büyük önem verilmesi gerektiğini ortaya koymasıdır. Yasalar, düzenlemeler, devlet/kurum politikaları ve bütçe konuları ele alınmamıştır. Çalışma sonucunda araştırma sorusuna cevap olarak SOY için 12 özellik ve ilgili ölçüt sunulmuştur. tr_TR
dc.language.iso en tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Cloud Computing tr_TR
dc.subject Quality of Service tr_TR
dc.subject Service Level Agreement tr_TR
dc.subject Software as a Service tr_TR
dc.subject Bulut Bilişim tr_TR
dc.subject Servis Kalitesi tr_TR
dc.subject Hizmet Seviyesi Anlaşması tr_TR
dc.subject Servis Olarak Yazılım tr_TR
dc.title Quality attributes investigation for saas in service level agreement tr_TR
dc.title.alternative Hizmet olarak sunulan yazılım için hizmet seviyesi anlaşmasında kalite özniteliklerinin araştırılması tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Bilgisayar Bölümü tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster