DSpace Repository

Askeri akademi savaş beden eğitimi programının teknolojik imkan ve kaabiliyetler açısından analizi

Show simple item record

dc.contributor.author Dönmez, Ali
dc.date.accessioned 2020-05-12T20:19:22Z
dc.date.available 2020-05-12T20:19:22Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Dönmez, Ali, "Askeri akademi savaş beden eğitimi programının teknolojik imkan ve kaabiliyetler açısından analizi", Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, Vol. 8, No. 4, pp. 163-167, (2010). tr_TR
dc.identifier.issn 1304-284X
dc.identifier.issn 2717-6347
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/3738
dc.description.abstract Gelişen ve değişen teknolojiler her alanda olduğu gibi Beden Eğitimi ve Spor alanında da etkisini göstermektedir. Günümüzde atletik performansı artırmak için kullanılan malzemeden, tesise kadar her alanda yenilikleri takip etmek bir ihtiyaç olmuştur. Bu çalışmanın amacı Askeri Akademi Savaş Beden Eğitimi programının teknolojik imkân ve kabiliyetler açısından etkinliğinin analizi yapmak ve mevcut programı iyileştirmeye yönelik önerileri ortaya çıkarmaktır. Öncelikle mevcut uygulanmakta olan programla ve kullanılan tesislerle ilgili araştırma yapılarak bilgi toplanmıştır. Mevcut durum ortaya konulduktan sonra BES Grup Başkanlığı'nda görevli personel ile yapılan anket ve görüşmelerle, onların programın etkinliği ve tesislerin yeterliliği ile ilgili düşünceleri saptanmıştır. Yapılan araştırmalar sonucunda mevcut programın BES hedeflerine ulaşmada yeterli olduğu ortaya çıkmıştır. Başarı yüzdesinin % 96,5'e ulaşması da bunu göstermektedir. Yapılan görüşmelerde öğretim görevlilerinin % 22.7'si programın yetersiz olduğunu belirtmiş ve bunun da sebebi ders saatlerinin az ve öğrencilerin motivasyonunun düşük olmasına bağlanmıştır. Ayrıca yapılan görüşme ve incelemeler sonucunda Askeri Akademi spor tesislerinin spor branşları çeşitliliği yönünden yeterli olduğu, ancak kullanım kapasitesi ve teknolojik yönden yetersiz olduğu ortaya çıkmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Developing and changing technologies shows its effects in the area of Physical Education and Sport as much as other disciplines. At the present time it is necessary to follow innovations like equipment and facilities to improve athletic performance. The purpose of this study is analyzes the effectiveness of Turkish Military Academy Physical Education and Sports (PES) program with respect to available technological advancements in this area and bring out suggestions to improve program. First the situation of the current program and the available facilities is presented through facts and figures. Then through surveys and interviews with the Turkish Military Academy PES Group personnel, their ideas on whether the program is effective and the facilities are satisfactory have been collected. As a result of the research, the current program was found to be satisfactory in achieving PES objectives. Success rates of 96.5 % prove this finding. 22.7 % of the interviewed instructors stated that they did not find the program to be satisfactory. Not enough class hours and the lack of motivation displayed by the cadets are believed to be the reason behind this. On the other hand, the interviews and analysis have shown that the PES Facilities are satisfactory in the aspect of variety, but unsatisfactory in the aspects of capacity and technology. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject HIV/AIDS tr_TR
dc.subject Cinsel Davranış tr_TR
dc.subject Risk tr_TR
dc.subject Sexual Behavior tr_TR
dc.title Askeri akademi savaş beden eğitimi programının teknolojik imkan ve kaabiliyetler açısından analizi tr_TR
dc.title.alternative Alaysis of the efecctiveness of Turkish military academy physical education program with respect of technological advancement tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi tr_TR
dc.contributor.authorID 173556 tr_TR
dc.identifier.volume 8 tr_TR
dc.identifier.issue 4 tr_TR
dc.identifier.startpage 163 tr_TR
dc.identifier.endpage 167 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümü tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record