DSpace Repository

Sağlık Hizmetlerinde İlişki Pazarlaması Ve Hasta Memnuniyeti: Aksaray Aile Sağlığı Merkezlerinde Uygulama

Show simple item record

dc.contributor.author Nakip, Mahir
dc.contributor.author Özçiftçi, Vesile
dc.date.accessioned 2020-05-13T19:43:47Z
dc.date.available 2020-05-13T19:43:47Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Nakip, Mahir; Özçiftçi, Vesile, "Sağlık Hizmetlerinde İlişki Pazarlaması Ve Hasta Memnuniyeti: Aksaray Aile Sağlığı Merkezlerinde Uygulama", Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, No. 46, pp. 1-20, (2015). tr_TR
dc.identifier.issn 1301-3688
dc.identifier.issn 2630-6409
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/3752
dc.description.abstract İlişki pazarlaması özellikle hizmet işletmelerinde önemli bir gelişme gösteren bir kavram- dır. Özellikle sağlık hizmetlerinin birinci basamağı olan aile hekimliğinde amaç finansal kazanç olmadığı için, hastalarla kurulan uzun dönemli ilişkilerin geliştirilmesi son derece önem kazan- maktadır. Çalışmada Aksaray ilinde aile sağlığı merkezlerinde tedavi gören 363 hastadan veri toplanmıştır. Elde edilen veriler yapısal eşitlik modeli ile test edilmiştir. Yapılan çalışma sonu- cunda ilişki pazarlaması ile hasta memnuniyeti arasında ve hasta memnuniyeti ile sadakat arasında ilişki bulunmuştur. Bununla birlikte, ilişki pazarlamasının sadakat üzerinde etkili olmadığı ancak hastalar ve sağlık personeli ile kurulan ilişkilerin hasta memnuniyetinde etkili olarak sadakati arttırdığı tespit edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract Relationship Marketing is a conceptthat has made a considerable progress especially in ser- vice businesses. Since, the aim is not financial profit especially in family practice which is the first step in medical services, it is very important to have long term relationships with patients. In this study, data is obtained from363 patients who are taking treatments in family practice centers in Aksaray. The results obtained have been tested with structural equation modeling. The results suggest that there are connections between relationship marketing and patient satisfaction, and also patient satisfaction and loyalty. On the other hand, it is confirmed that relationship marketing does not have an influence on loyalty but the relationships between patients and medical personnel have an influence on patient satisfaction, thus increasing loyalty. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess tr_TR
dc.title Sağlık Hizmetlerinde İlişki Pazarlaması Ve Hasta Memnuniyeti: Aksaray Aile Sağlığı Merkezlerinde Uygulama tr_TR
dc.title.alternative Relationship Marketing and Patient Satisfaction in Medical Services: Implementation in Family Practice Centers in Aksaray tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.authorID 118963 tr_TR
dc.identifier.issue 46 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 20 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Uluslararası Ticaret Bölümü tr_TR


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record