dc.contributor.author |
Nakip, Mahir
|
|
dc.contributor.author |
Özçiftçi, Vesile
|
|
dc.date.accessioned |
2020-05-13T19:43:47Z |
|
dc.date.available |
2020-05-13T19:43:47Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.citation |
Nakip, Mahir; Özçiftçi, Vesile, "Sağlık Hizmetlerinde İlişki Pazarlaması Ve Hasta Memnuniyeti: Aksaray Aile Sağlığı Merkezlerinde Uygulama", Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, No. 46, pp. 1-20, (2015). |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
1301-3688 |
|
dc.identifier.issn |
2630-6409 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12416/3752 |
|
dc.description.abstract |
İlişki pazarlaması özellikle hizmet işletmelerinde önemli bir gelişme gösteren bir kavram- dır. Özellikle sağlık hizmetlerinin birinci basamağı olan aile hekimliğinde amaç finansal kazanç olmadığı için, hastalarla kurulan uzun dönemli ilişkilerin geliştirilmesi son derece önem kazan- maktadır. Çalışmada Aksaray ilinde aile sağlığı merkezlerinde tedavi gören 363 hastadan veri toplanmıştır. Elde edilen veriler yapısal eşitlik modeli ile test edilmiştir. Yapılan çalışma sonu- cunda ilişki pazarlaması ile hasta memnuniyeti arasında ve hasta memnuniyeti ile sadakat arasında ilişki bulunmuştur. Bununla birlikte, ilişki pazarlamasının sadakat üzerinde etkili olmadığı ancak hastalar ve sağlık personeli ile kurulan ilişkilerin hasta memnuniyetinde etkili olarak sadakati arttırdığı tespit edilmiştir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Relationship Marketing is a conceptthat has made a considerable progress especially in ser- vice businesses. Since, the aim is not financial profit especially in family practice which is the first step in medical services, it is very important to have long term relationships with patients. In this study, data is obtained from363 patients who are taking treatments in family practice centers in Aksaray. The results obtained have been tested with structural equation modeling. The results suggest that there are connections between relationship marketing and patient satisfaction, and also patient satisfaction and loyalty. On the other hand, it is confirmed that relationship marketing does not have an influence on loyalty but the relationships between patients and medical personnel have an influence on patient satisfaction, thus increasing loyalty. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
tr_TR |
dc.title |
Sağlık Hizmetlerinde İlişki Pazarlaması Ve Hasta Memnuniyeti: Aksaray Aile Sağlığı Merkezlerinde Uygulama |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Relationship Marketing and Patient Satisfaction in Medical Services: Implementation in Family Practice Centers in Aksaray |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
118963 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
46 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
20 |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Çankaya Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Uluslararası Ticaret Bölümü |
tr_TR |