dc.contributor.author |
Türk, Hasan Bahadır
|
|
dc.date.accessioned |
2020-05-14T09:17:24Z |
|
dc.date.available |
2020-05-14T09:17:24Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.citation |
Türk, H. Bahadır, "Tuhaf bir hikâye: Adnan Hoca ve toplumsal cinsiyet temsilleri", Toplum ve Bilim, No. 133, pp. 215-246, (2015). |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
1300-9354 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12416/3755 |
|
dc.description.abstract |
Adnan Hoca olarak bilinen Adnan Oktar, kuşkusuz Türkiyenin en tartışmalı figürlerinden biridir. Oktar böyle adlandırılmayı tercih etmese de kendini Darwinizmin en büyük düşmanı olarak gören bir tarikat lideridir. Harun Yahya müstearı ile yaratılış mı evrim mi tartışmalarıyla ilgili pek çok kitabın yazarıdır. Oktar ağır makyajlı kadınların (kedicikler) ve pahalı takım elbise giyen yakışıklı erkeklerin (aslanlar) yer aldığı televizyon programları sayesinde bir sosyal medya fenomenine dönüşmüştür. Bu makale, Adnan Hocayı toplumsal cinsiyet temsilleri meselesi üzerinden tartışma çabasıdır. Makale iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde, Adnan Ho- canın yükselişine Türkiye toplumunun 1980ler ve 1990lardaki dönüşümüyle birlikte değinilecek, ikinci bölümde ise Adnan Hoca ve kadın ve erkek talebeleri/takipçileri, Adnan Hocanın TV programlarındaki erkeklik ve kadınlık temsilleri üzerinden incelenecektir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Adnan Oktar, known as Adnan Hoca, is undoubtedly one of the most controver- sial figures in Turkey. Oktar is a cult leader although he prefers not to be called so who sees himself as the archenemy of Darwinism. Under the pseudonym Ha- run Yahya, he is the author of many books about creation versus evolution debate. Oktar has transformed himself into a social media phenomenon thanks to his TV shows which feature women with heavy make-up (the kittens) and handsome men wearing expensive suits (the lions). This article is an attempt to discuss Adnan Hoca through the problem of representations of gender. The article consists of two main parts. In the first part of the article, I will focus on the rise of Adnan Hoca alongside with Turkeys transformation in the 1980s and the 1990s. In the second part, I will try to analyze Adnan Hoca and his female and male followers through how masculinity and femininity are represented on Adnan Hocas TV shows. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
tr_TR |
dc.title |
Tuhaf bir hikâye: Adnan Hoca ve toplumsal cinsiyet temsilleri |
tr_TR |
dc.title.alternative |
A strange story: Adnan Hoca and representations of gender |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Toplum ve Bilim |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
18664 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
133 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
215 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
246 |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Çankaya Üniversitesi, İktisadi ve idari bilimler Fakültesi, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü |
tr_TR |