Bu derlemenin amacı bir tanı kategorisi olarak önerilen ve ciddi bir potansiyel taşıyan İnternette OyunOynama Bozukluğunun (İOOB) olgusal özelliklerini, fiziksel ve psikososyal etkilerini, özellikle bu konudakigüncel tedavi çalışmalarını sistematik olarak gözden geçirerek incelemektir. Bu çalışmada PsychINFO,ScienceDirect, Wiley Online Library, Web of Science ve PubMed veri tabanları belirlenen anahtar kelimelerile taranmıştır. Tarama işlemi, konunun güncel olması ve internet bağımlılığı teriminin yeni kabul görmesidolayısıyla 2000’den 2017'ye kadar olan sürede hazırlanan tam metin çalışmalar ile sınırlı tutulmuştur. Butarama sonucunda, sistematik derlemelere özgü ve uluslararası geçerliğe sahip PRISMA karar kriterlerinikarşılayan 6 araştırma çalışmaya dâhil edilmiştir. Araştırmalarda, İOOB değerlendirme kriterlerininfarklılaştığı ve örneklemin ağırlıklı olarak ergenlik veya genç yetişkinlik dönemindeki erkek katılımcılardanmeydana geldiği gözlenmiştir. Bulgular, uygulanan farklı tedavi yaklaşımlarının İOOB semptomlarınınve oyun oynama sürelerinin azaltılmasında ve ayrıca bağımlı bireylerin dili etkin kullanma becerilerininilerlemesinde başarılı sonuçlar ortaya koyduğuna işaret etmektedir. Bu sistematik derleme sonucunda,internet kullanımının diğer teknolojik gelişmelerle birlikte hayatımızı kolaylaştırdığına kuşku yoksa da,problemli internet kullanımı ve oyun oynama alışkanlığının psikiyatrik bir soruna dönüşebileceği; öteyandan, bu rahatsızlığın tanımlanması, değerlendirilmesi ve tedavisinde hâlâ önemli sınırlılıklar olduğu veçok az şey bilindiği; ülkemizde ve dünyada bu sorunun farklı boyutlarını ve kapsamını dikkate alan dahaçok araştırmaya ihtiyaç duyulduğu kanısına varılmıştır.
The purpose of this systematic review is to investigate the phenomenology of the psychiatric diagnosis ofInternet Gaming Disorder (IGD), which has a serious potential, through the physical and psychosocialimpacts of recent candidates for its diagnosis, followed by current treatment approaches for this problem.Using specific terms, a comprehensive database search of PsychINFO, ScienceDirect, Wiley Online Library,Web of Science, and PubMed was conducted to access particular studies that examine treatment interventionsfor IGD. All searches have been limited to full text papers published between 2000 and 2017. Six eligibletreatment studies fulfilling the criteria of preferred reporting items for systematic reviews and meta-analyses(PRISMA) as an international guideline were included in the literature review. The evaluation criteria of theIGD were observed to differ among studies and the current samples to consist predominantly of males inadolescence to young adulthood. The findings on interventions indicate that different treatment modalitiesshow successful results in reducing IGD symptoms and the time spent playing games, as well as on addictiveindividuals’ progress regarding verbal expression. The general impressions of this systematic review are thatalthough technology seems to facilitate life, Internet use and gaming habits at the same time can easily turninto a serious psychiatric problem. On the other hand, relatively little is known about IGD with a ratherlimited number of studies describing, assessing, and treating this problem. However, increasing informationabout this disorder is crucial for developing specific interventions. Thus, conducting additional research inTurkey as well as the world is essential for understanding IGD’s nature and how to treat it.