dc.contributor.author |
Dağhan, Gökhan
|
|
dc.contributor.author |
Kibar Nuhoğlu, Pınar
|
|
dc.contributor.author |
Menzi Çetin, Nihal
|
|
dc.contributor.author |
Telli, Esra
|
|
dc.contributor.author |
Akkoyunlu, Buket
|
|
dc.date.accessioned |
2020-05-14T12:35:33Z |
|
dc.date.available |
2020-05-14T12:35:33Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.citation |
Dağhan, Gökhan...et al. (2017). "Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Bakış Açısından 21.Yüzyıl Öğrenen Ve Öğretmen Özellikleri", Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, Vol. 7, No. 2, pp. 215-235. |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
2147-1908 |
|
dc.identifier.issn |
2147-1908 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12416/3788 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı Bilişim Teknolojileri öğretmen adaylarının bakış açısından 21. yüzyıl öğrenenlerinin ve öğretmenlerinin özelliklerini irdelemek ve farkındalıklarını belirlemektir. Bu amaçla 63 öğretmen adayının öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında ağ günlüklerine "21. yüzyıl öğrencisinin ve öğretmeninin özellikleri" başlığı altında yazdıkları yazılar doküman analizi ile çözümlenmiştir. Analiz sonucunda öğretmen adaylarının 21. yüzyıl öğrenen ve öğretmen özellikleri olarak belirttikleri niteliklere ilişkin öğrenen özellikleri bağlamında 8 tema altında 57 farklı koda, öğretmen özellikleri bağlamında ise 7 tema altında 38 farklı koda ulaşılmıştır. Buna göre 21. yüzyıl öğrenen özelliklerine ait temalar bilgi okuryazarlığı, bilişsel beceriler, sosyal özellikler, kişisel özellikler, dijital vatandaş olma, ahlaki özellikler, öğrenme tercihi ve medya okuryazarı olma şeklindedir. Öğretmen özellikleri ise öğretim yaklaşımı, öğretim tasarımı, bilgi ve iletişim teknolojileri okuryazarlığı, bilgi okuryazarlığı ile kişisel, mesleki ve sosyal özellikler temaları altında toplanmıştır. Araştırma bulgularının ilgili alan yazınla benzer olduğu, öğretmen adaylarının 21. yüzyıl öğrenen ve öğretmen yeterlikleri açısından farkındalığa sahip oldukları görülmüştür. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The aim of this study was to examine the 21st century learners' and teachers' characteristics from the view of preservice teachers and determine their awareness about the issue. The study was conducted with 63 preservice teachers who were studying at Computer Education and Instructional Technology department during the Teaching Practice course. The data were collected through web blogs and analyzed with document analysis. As a result of the analysis, 57 different codes under 8 themes as information literacy, cognitive skills, social and personal characteristics, digital citizenship, ethical characteristics, learning styles and media literacy and; 38 different codes under 7 themes as instructional approach, instructional design, information and communication technologies literacy, information literacy, personal, professional, social characteristics were determined in terms of learners' and teachers' characteristics respectively. Findings of the study are founded similar to the literature and it was concluded that preservice teachers are aware of 21st century learners' and teachers' characteristics. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
21. Yüzyıl |
tr_TR |
dc.subject |
Öğrenen Özellikleri |
tr_TR |
dc.subject |
Öğretmen Özellikleri |
tr_TR |
dc.subject |
21st Century |
tr_TR |
dc.subject |
Learners’ Characteristics |
tr_TR |
dc.subject |
Teachers’ Characteristics |
tr_TR |
dc.title |
Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Bakış Açısından 21.Yüzyıl Öğrenen Ve Öğretmen Özellikleri |
tr_TR |
dc.title.alternative |
21st Century Learners' Andteachers' Characteristics Fromictpreservıceteachers' Perspectives |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
8539 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
7 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
2 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
215 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
235 |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Çankaya Üniversitesi, Ortak Dersler Bölümü, Eğitim Teknolojileri Bilim Dalı |
tr_TR |