DSpace@Çankaya

Decision making via the analysis of school locations in Kirkuk province using gis technology

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Hashim Shaker, Ehab
dc.date.accessioned 2015-11-10T08:53:12Z
dc.date.available 2015-11-10T08:53:12Z
dc.date.issued 2015-12
dc.identifier.citation HASHİM SHAKER, E. (2015). Decision making via the analysis of school locations in Kirkuk province using gis technology. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/381
dc.description.abstract GIS technology is increasing in importance and now affects many aspects of daily life. In recent decades, GIS technology has entered many service fields, in particular health and education, two of the most popular services in any community. GIS technology is often employed to both regulate these services and to make better decisions. Furthermore, in order to construct a new and modern city in any country, GIS technology is typically used to achieve homogeneity of service distribution for the benefit for all citizens across society. The present thesis thus examines the challenges currently facing the city of Kirkuk in terms of service distribution, especially regarding education services. The results show that schools in the study area suffer from poor distribution, putting pressure on the service providers and adversely affecting the standard of education. Recommendations based on this research include the need to develop a plan aimed at the development of education services which is in line with both planning and exceptional standards. Work should be undertaken to establish new school sites in order to meet the shortfall currently experienced in the study area, taking into account urban development and future population growth. Finally, this thesis identifies those schools which are either directly or indirectly at risk due to their proximity to institutions targeted by terrorist operations. tr_TR
dc.description.abstract CBS teknolojisinin önemi artmakta ve artık günlük hayatın birçok yönünü etkilemektedir. Son yıllarda, CBS teknolojisi, herhangi bir toplumda en popüler iki hizmet olan, özellikle sağlık ve eğitim alanı olmak üzere birçok hizmet alanına girmiştir. Bu hizmetleri düzenlemek ve daha iyi kararlar verebilmek için CBS teknolojisi sık sık kullanılmaktadır. Ayrıca, herhangi bir ülkede yeni ve modern bir şehir inşa etmek için, CBS teknolojisi tipik bir şekilde, toplumun genelinde tüm vatandaşların yararı için hizmet dağılımı homojenliğini başarmak anacıyla kullanılmaktadır. Bu nedenle, bu tez, özellikle eğitim hizmetleri ile ilgili hizmet dağılımı açısından, Kerkük kentinin karşılaştığı zorlukları incelemektedir. Sonuçlar çalışma alanındaki okulların, servis sağlayıcıları üzerinde baskı yaratan ve eğitim standardını olumsuz etkileyen, kötü dağılımdan muzdarip olduğunu göstermektedir. Bu araştırmaya dayalı öneriler, eğitim hizmetlerinin hem planlama hem de olağanüstü standartlarla bağdaşık şekilde gelişimini amaçlayan bir planının geliştirilmesi ihtiyacını içermektedir. Mevcut çalışma alanında yaşanan açığı karşılamak amacıyla yeni okul yerlerini belirlemek için, kentsel gelişimi ve gelecekteki nüfus artışını dikkate alarak, çalışma yapılmalıdır. Sonuç olarak bu tez, terör operasyonları ile hedeflenen kurumlara yakınlığı nedeniyle doğrudan ya da dolaylı olarak risk altında olan okulları belirlemektedir tr_TR
dc.language.iso en tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject GIS tr_TR
dc.subject Planning and Exceptional Standards tr_TR
dc.subject Education Service tr_TR
dc.subject Kirkuk tr_TR
dc.subject Planlama ve Olağanüstü Standartları tr_TR
dc.subject Eğitim Hizmeti tr_TR
dc.subject Kerkük tr_TR
dc.title Decision making via the analysis of school locations in Kirkuk province using gis technology tr_TR
dc.title.alternative CBS teknolojisi kullanarak kerkük eyaletinde okul yerleri analizi ile karar verme tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Mühendisliği Bölümü tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster