dc.contributor.author |
Demirtaş, Almila Umay
|
|
dc.date.accessioned |
2020-05-20T09:16:52Z |
|
dc.date.available |
2020-05-20T09:16:52Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.citation |
Demirtaş, Almila Umay (2017). Analysis of organizational learning: A research on information and communication technology industry in Ankara / Örgütsel öğrenme analizi: Ankara'da bilgi ve iletişim teknoloji endüstrisi üzerine bir araştırma. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12416/3950 |
|
dc.description.abstract |
Teknoloji, insan hayatının her alanında gelişip yaygınlaştığı için firmalar da bu süreçten kaçınılmaz olarak etkilenmektedir. Bilgi yönetimi, tam da bu noktada teknoloji odaklı firmalarda önemli bir değere sahiptir. Çünkü, bu şirketler "öğrenen organizasyonlar" olarak bilgi yönetimini yoğun bir şekilde kullanmaktadır. Örgütsel öğrenme, bilgi yönetiminin etkili bir şekilde uygulanmasında önemli bir role sahiptir. Bu araştırmanın amacı, örgütsel öğrenme faaliyetlerinin belirli demografik ve firma ile ilgili faktörlerle olan ilişkisini bilgi yönetimi perpektifinde ölçmektir. Bunun için, Ankara ilinde seçilmiş teknoparklarında bulunan firmalarının yaşı, yeri, faaliyet alanı, firma sahiplerinin işyeri ve eğitim seviyesi gibi belirli özellikler ele alınmıştır. Araştırma, Ankara'nın küçük ve orta ölçekli bilgi iletişim teknolojileri-yazılım şirketlerinde 110 yönetici ve şirket sahiplerine yapılmıştır. Çalışmada elde edilen sonuçlara göre, ilgili firmalarda bilgi yönetimi perspektifi açısından örgütsel öğrenme faaliyetlerinin bilgi iletişim teknolojisi ve yazılım firma sahiplerinin iş tecrübesi ve firmalarının yaşı arasında önemli ilişkiler bulunmaktadır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Since technology develops and is widespread in every aspect of human life, the firms are inevitably affected by this process. At this point, knowledge management is a fundamental value in technology-based firms because these firms use intensively knowledge management as "learning organizations". Organizational learning has substantial role in the effective implementation of knowledge management. The purpose of this research is to measure the relationship between organizational learning activities and selected demographic and firm related factors with a knowledge management perspective. To do this, selected factors such firm's age, location, the area of activity and owner's education level and work experience in selected techno parks of Ankara province are taken as identifiers. The research was conducted to 110 managers and owners of small and medium sized information communication technology-software firms in Ankara. According to the study results, there is a significant relation between organizational learning activities and firm's age and work experience from a knowledge management perspective in related firms. |
tr_TR |
dc.language.iso |
eng |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Organizational Learning |
tr_TR |
dc.subject |
Learning Organization |
tr_TR |
dc.subject |
Knowledge Management |
tr_TR |
dc.subject |
Örgütsel Öğrenme |
tr_TR |
dc.subject |
Öğrenen Organizasyon |
tr_TR |
dc.subject |
Bilgi Yönetimi |
tr_TR |
dc.title |
Analysis of organizational learning: A research on information and communication technology industry in Ankara |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Örgütsel öğrenme analizi: Ankara'da bilgi ve iletişim teknoloji endüstrisi üzerine bir araştırma |
tr_TR |
dc.type |
masterThesis |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
110 |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İşletme Bölümü |
tr_TR |