Kurumsal sosyal sorumluluk temelinde, örgütlerin toplumdan aldığını topluma geri kazandırma görüşünü savunmaktadır. Bu bağlamda örgütler kurumsal sosyal sorumluluğu toplumun refah seviyesini artırmak için de kullanmaktadır. Ayrıca kurumsal sosyal sorumluluk, örgütlerin temel görevleri dışında, gönüllü bir şekilde toplumun yararına faaliyetlerde de bulunmaktadır. Örgütler sadece kendi amaçlarını gerçekleştirmeyip bulunduğu toplumun sorunlarına ve refahına katkıda bulunmaktadır. Bu bağlamda farklı kültürlerin farklı kurumsal sosyal sorumluluk algısı bulunmaktadır. Araştırma kapsamında bireylerin kurumsal sosyal sorumluluk algılamaları incelenmekte ve bu algıların, çalışanların bireyci ve toplulukçu değerler ile ilişkisi araştırılmaktadır. Araştırmada niteliksel veri toplama yöntemlerinden anket uygulamasına başvurulmuştur. Araştırma için yerli sermayeli teknoloji ve beyaz eşya sektöründe faaliyet gösteren beyaz eşya firmasının Ankara ve Eskişehir de bulunan fabrikasında beyaz ve mavi yakalı 234 kişi üzerinde uygulanmıştır. Araştırma sonucunda bireylerin kurumsal sosyal sorumluluk algıları ile toplulukçu değerlere sahip olma algısı arasında anlamlı ve pozitif bir ilişki bulunmuştur. Bu bağlamda toplulukçu değerlere sahip bireyler, kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarını desteklemektedir. Bireylerin kurumsal sosyal sorumluluk algıları ile bireyci değerlere sahip olma algısı arasında anlamlı ve negatif bir ilişki vardır. Bu bağlamda bireyci değerlere sahip bireyler, kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarını desteklememektedir.
Based upon the social responsibility organizations argue that they must give back what they got from the society. In this context, organizations also use corporate social responsibility to increase the level of social prosperity. In addition, corporate social responsibility is also voluntarily involved in activities for the benefit of society, other than the basic tasks of the organizations. Organizations contribute to the problems and prosperity of the community that they have not only achieved their own goals. In this context, different cultures have different sense of corporate social responsibility. Within the scope of the research, the perceptions of corporate social responsibility are examined and the effects of these perceptions in terms of individualist and collectivist values of the employees are being investigated. Questionnaire application was applied to qualitative data collection methods in the research. For the research, it has been applied on 234 white and blue-collar workers in the factory of Ankara and Eskişehir, a white goods company operating in domestic technology and white goods sector. As a result of the research, a meaningful and positive relationship was found between the perception of corporate social responsibility and the sense of having collectivist values. In this context, individuals with collectivist values support corporate social responsibility practices. There is a meaningful and negative relationship between individual perception of corporate social responsibility and perception of possessing individual values. Individuals with individual values in this context do not support corporate social responsibility practices.