Bu araştırmanın amacı; son yıllarda ülkemizde trendi yüksek olan hibrid otomobilleri satın alan tüketicilerin davranışlarını etkileyen satın alma eğilimlerinin incelenmesidir. Araştırmada göz atım yöntemlerinden anket, veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Bu ankette katılımcıların demografik özellikleri ve tüketim yaparken dikkate aldıkları diğer faktörlerde sorulmuştur. Araştırmanın evrenini Ankara'da ikamet eden Toyota Hybrid kullanan 261 kişi oluşturmaktadır. Araştırmada hybrid araç satın alırken tüketicilerin yaş grupları arasında yaşlarına göre araç tercihinde bulundukları, aracın çevreye daha az zarar vermesinin orta yaş tüketicilerde daha fazla hassasiyet oluşturduğu, hybrid teknolojisine marka sadakatinin oldukça katkısının olduğunu, hybrid araçların dış tasarımının satın alma davranışına tüm yaş gruplarında önemli bir etkiye sahip olduğu, erkek kullanıcıların kadın kullanıcılara göre araçları ile statüleri arasında daha fazla bağ kurduğu, kadın kullanıcıların erkeklere göre satın alma davranışında yakın çevreden ve reklamlardan daha çok etkilendiği, cinsiyetin dış tasarım için bir farklılık nedeni olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Bu araştırma hybrid araç satın alma davranışlarının cinsiyete ve yaş gruplarına göre farklılık gösterdiğini ortaya koymuştur.
The purpose of this study is to investigate the factors that affect purchasing behavior of consumers who buy hybrid vehicles that are increasingly preferred in recent years in Turkey. Survey method is chosen to collect data about consumer demographics and factors that influence purchase decision. Data have been collected from 261 people who currently drive Toyota hybrid vehicles in Ankara. It has been found that middle-aged consumers show more concern about environmental hazards than younger ones. In addition, brand loyalty and design of the hybrid vehicle are important factors for all age groups in purchasing. Men more than women see their cars as status symbols and pay more attention to design. Women are more influenced by advertising, close friends and family than men in their purchasing behavior. The study concluded that different consumer groups depending on their gender and age groups exhibit different purchasing behavior.