DSpace Repository

Yabancıların Türkiye’de Eğitim Hizmetinde Çalışması

Show simple item record

dc.contributor.author Gümüşlü Tunçağıl, Gülce
dc.date.accessioned 2020-11-17T08:55:57Z
dc.date.available 2020-11-17T08:55:57Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Gümüşlü Tunçağıl, Gülce (2019). "Yabancıların Türkiye’de Eğitim Hizmetinde Çalışması", Hacettepe Hukuk Fakültesi Dergisi, Vol. 9, No. 1, pp. 68-109. tr_TR
dc.identifier.issn 2146-1708
dc.identifier.issn 1302-4868
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/4150
dc.description.abstract Yabancıların Türkiye’de eğitim hizmetinde çalışabilmeleri, başta 13 Ağustos 2016 tarihinde yürürlüğe giren Uluslararası İşgücü Kanunu (UİK) olmak üzere, diğer ilgili sektörel hukukî düzenlemelere tâbi tutulmuştur. UİK, 2003 tarihli 4817 sayılı Yabancıların Çalışma İzinleri Hakkında Kanunu (YÇİHK) yürürlükten kaldırmıştır. Çalışmamızda yabancı öğretim elemanlarının ve yabancı öğretmenlerin Türkiye’de çalışabilmeleri için kabul edilen usul ve esaslar, YÇİHK ile UİK karşılaştırılarak tespit edilmiştir. Şöyle ki, çalışma izni vermede yetkili makam veya ön izin alınma usulü gibi konularda UİK ile değişikliğe gidilmiştir. Ayrıca, yabancı öğretim elemanları ile yabancı öğretmenlerin Türkiye’de çalışabilmelerine ilişkin usul ve esaslar, tâbi oldukları UİK ve sektörel düzenlemelere göre de farklılık arz etmektedir tr_TR
dc.description.abstract Working of foreigners in the educational service is subject to the provisions of the International Labour Force Law, number 6735 and other sectoral legal arrangements. International Labour Force Law entries into force on 13 August 2016 and repealed the previous act named the Law on Work Permits of Foreigners, number 4817. The provisions of the new Law and the previously law about the foreigner academicians and foreign teachers working in Turkey were compared and the differences between these provisions, for instances provisions on the competent authority giving work permit and the procedure about obtaining pre-authorization, were determined. Besides, foreign academicians or foreign teachers are subject to different sectoral legal arrangements depending on the educational institution which they work and the procedures and principles vary according to these legal arrangements which they are subject tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject International Labour Law tr_TR
dc.subject Foreign Academic Staff tr_TR
dc.subject Foreign Teachers tr_TR
dc.subject Working Conditions in Turkey tr_TR
dc.subject Working Permits tr_TR
dc.subject Uluslararası İşgücü Kanunu tr_TR
dc.subject Yabancı Öğretim Elemanları tr_TR
dc.subject Yabancı Öğretmenler tr_TR
dc.subject Çalışma Şartları tr_TR
dc.subject Çalışma İzni tr_TR
dc.title Yabancıların Türkiye’de Eğitim Hizmetinde Çalışması tr_TR
dc.title.alternative The Working Conditions of Foreigners in the Educational Service in the Scope of International Labour Law tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Hacettepe Hukuk Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.authorID 45484 tr_TR
dc.identifier.volume 9 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 68 tr_TR
dc.identifier.endpage 109 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Hukuk Fakültesi, Özel Hukuk Bölümü tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record