dc.contributor.author |
Gümüşlü Tunçağıl, Gülce
|
|
dc.date.accessioned |
2020-11-17T08:55:57Z |
|
dc.date.available |
2020-11-17T08:55:57Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.citation |
Gümüşlü Tunçağıl, Gülce (2019). "Yabancıların Türkiye’de Eğitim Hizmetinde
Çalışması", Hacettepe Hukuk Fakültesi Dergisi, Vol. 9, No. 1, pp. 68-109. |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
2146-1708 |
|
dc.identifier.issn |
1302-4868 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12416/4150 |
|
dc.description.abstract |
Yabancıların Türkiye’de eğitim hizmetinde çalışabilmeleri, başta 13 Ağustos 2016 tarihinde yürürlüğe
giren Uluslararası İşgücü Kanunu (UİK) olmak üzere, diğer ilgili sektörel hukukî düzenlemelere tâbi
tutulmuştur. UİK, 2003 tarihli 4817 sayılı Yabancıların Çalışma İzinleri Hakkında Kanunu (YÇİHK)
yürürlükten kaldırmıştır. Çalışmamızda yabancı öğretim elemanlarının ve yabancı öğretmenlerin
Türkiye’de çalışabilmeleri için kabul edilen usul ve esaslar, YÇİHK ile UİK karşılaştırılarak tespit
edilmiştir. Şöyle ki, çalışma izni vermede yetkili makam veya ön izin alınma usulü gibi konularda UİK ile
değişikliğe gidilmiştir. Ayrıca, yabancı öğretim elemanları ile yabancı öğretmenlerin Türkiye’de
çalışabilmelerine ilişkin usul ve esaslar, tâbi oldukları UİK ve sektörel düzenlemelere göre de farklılık arz
etmektedir |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Working of foreigners in the educational service is subject to the provisions of the International Labour
Force Law, number 6735 and other sectoral legal arrangements. International Labour Force Law entries
into force on 13 August 2016 and repealed the previous act named the Law on Work Permits of Foreigners, number 4817. The provisions of the new Law and the previously law about the foreigner
academicians and foreign teachers working in Turkey were compared and the differences between these
provisions, for instances provisions on the competent authority giving work permit and the procedure
about obtaining pre-authorization, were determined. Besides, foreign academicians or foreign teachers are
subject to different sectoral legal arrangements depending on the educational institution which they work
and the procedures and principles vary according to these legal arrangements which they are subject |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
International Labour Law |
tr_TR |
dc.subject |
Foreign Academic Staff |
tr_TR |
dc.subject |
Foreign Teachers |
tr_TR |
dc.subject |
Working Conditions in Turkey |
tr_TR |
dc.subject |
Working Permits |
tr_TR |
dc.subject |
Uluslararası İşgücü Kanunu |
tr_TR |
dc.subject |
Yabancı Öğretim Elemanları |
tr_TR |
dc.subject |
Yabancı Öğretmenler |
tr_TR |
dc.subject |
Çalışma Şartları |
tr_TR |
dc.subject |
Çalışma İzni |
tr_TR |
dc.title |
Yabancıların Türkiye’de Eğitim Hizmetinde Çalışması |
tr_TR |
dc.title.alternative |
The Working Conditions of Foreigners in the Educational Service in the Scope of International Labour Law |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Hacettepe Hukuk Fakültesi Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
45484 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
9 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
68 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
109 |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Çankaya Üniversitesi, Hukuk Fakültesi, Özel Hukuk Bölümü |
tr_TR |