DSpace@Çankaya

Communication of Innovation Messages via the Internet: An Example of Turkish Exporting Firms

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Sakarya, A. Orçun
dc.date.accessioned 2020-11-19T08:51:32Z
dc.date.available 2020-11-19T08:51:32Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Sakarya, Arif Orçun (2019). "Communication of Innovation Messages via the Internet: An Example of Turkish Exporting Firms", Journal of Internet Applications and Management, Vol. 10, No. 2, pp. 81-91. tr_TR
dc.identifier.issn 1309-8810
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/4169
dc.description.abstract In a firm, innovation mainly targets to preserve competitive advantage via commercialization. The objective of this study is to examine the extent of website innovation statements of Turkish firms listed in the top one thousand exporter firms’ ranking of the Turkish Exporters Assembly. To do this, website contents that are closely related to the notion of innovation are examined. Content analysis methodology is used to group websites which contain innovation related statements. The groups consist of values, vision, mission, research and development activities, and topics related to innovative activities. At the end of the study, it was deduced that businesses are gradually increasing in their innovation awareness as a message to stakeholders, especially in the context of their research and development activities. tr_TR
dc.description.abstract Bir firmada inovasyon stratejisi temel olarak rekabet avantajının ticarileşme yoluyla korunmasını amaçlamaktadır. Çalışmanın amacı Türkiye İhracatçılar Meclisinin ilk bin ihracatçı firması listesinde bulunan şirketlerin web sitesindeki inovasyon ifadelerinin kapsamının incelenmesidir. Bu yönde, web sitelerinin inovasyon kavramıyla yakın ilgisi olan içerikleri incelenmiştir. İnovasyon ile ilgili ifadeler içeren web sitelerinin gruplandırılması için içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Gruplar; değerler, vizyon, misyon, araştırma-geliştirme faaliyetleri ve inovatif faaliyetlerle ilgili konulardan oluşmaktadır. Çalışmanın sonunda, firmaların paydaşlarına, temel olarak artan inovasyon farkındalıklarını araştırma-geliştirme faaliyetleri bağlamında bir mesaj olarak verdiği sonucuna ulaşılmıştır. tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.relation.isversionof 10.34231/iuyd.628567 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject İnovasyon tr_TR
dc.subject Araştırma ve Geliştirme tr_TR
dc.subject Paydaş tr_TR
dc.subject Web Sitesi tr_TR
dc.subject İnnovation tr_TR
dc.subject Research and Development tr_TR
dc.subject Stakeholder tr_TR
dc.subject Website tr_TR
dc.title Communication of Innovation Messages via the Internet: An Example of Turkish Exporting Firms tr_TR
dc.title.alternative İnternet aracılığıyla inovasyon mesajlarının iletişimi: Türk ihracatçı firmaları örneği tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Journal of Internet Applications and Management tr_TR
dc.contributor.authorID 19342 tr_TR
dc.identifier.volume 10 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 81 tr_TR
dc.identifier.endpage 91 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster