DSpace Repository

Ürün Geri Çağırma Tüketicileri Nasıl Etkiler? Marka İmajı ve Satın Alma Davranışı Üzerine Bir Araştırma

Show simple item record

dc.contributor.author Özdemir, Handan
dc.date.accessioned 2020-11-23T12:55:22Z
dc.date.available 2020-11-23T12:55:22Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Özdemir, Handan (2018). "Ürün Geri Çağırma Tüketicileri Nasıl Etkiler? Marka İmajı ve Satın Alma Davranışı Üzerine Bir Araştırma", Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, Vol. 53, No. 3, pp. 1198-1208. tr_TR
dc.identifier.issn 2148-1237
dc.identifier.issn 2587-0114
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/4196
dc.description.abstract Günümüzde, firmaların sıklıkla karşı karşıya kaldığı bir durum olan ürün geri çağırma vakaları, firmaları marka imajı ve firmaya duyulan güven konusunda zaman zaman sıkıntıya sokmaktadırBu araştırmada, çeşitli nedenlerle yaşanan ürün geri çağırma vakalarının tüketicinin zihnindeki marka imajına, tüketicinin geri çağrılan markaya karşı tutumlarına ve dolaylı olarak da satın alma davranışlarına etkileri bir alan araştırması ile ortaya konmaya çalışılmıştır. Bu amaçla, Ankara ilinde ikamet eden 15 yaş üzeri 151 yetişkin tüketiciden anket yoluyla veri toplanmış, ürün geri çağırma durumlarına karşı olan tutumları belirlenmeye çalışılmış, ek olarak bu tutumların marka imajı ve satın alma davranışı üzerindeki etkileri incelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre, herhangi bir sebepten dolayı ürününü geri çağıran markaların, tüketici zihnindeki imajlarının oldukça olumsuz etkilendiği görülmektedir. Buna ek olarak, yine tüketicilerin ürünlerini geri çağırmış markaların ürünlerini satın alma durumlarının olumsuz etkilendiği sonucuna varılmıştır. Hangi nedenle olursa olsun, tüketiciler hatalı üretim ya da benzer durumlarda ürünlerin güvendikleri markalar tarafından geri çağrılmasını tasvip etmemekte ve firmaya karşı olumsuz bir tutum sergilemektedirler. Tüketici zihindeki marka imajının olumsuz etkilenmesi, zaman zaman firmaya ve markaya duyulan güveni de zedelemektedir tr_TR
dc.description.abstract Brand recalls are a fairly common phenomenon these days and they raise concerns over brand image and brand trust regarding the companies. In this research, the impact of product recalls on the brand image of a product in a consumer's mind, attitude and purchasing behavior of a consumer toward the recalled brand are explored. For this purpose, data was collected through surveys conducted on 151 adult consumers, over the age of 15, residing in the city of Ankara. Findings revealed that a product recall, for whatever reason it may be, leads to a negative brand image in a consumer's mind. In addition, product recall also has a negative impact on a consumer's purchasing decision. Consumers do not appreciate brands that are recalled by the companies they trust and they develop a negative attitude when faced with such recalls. When a brand's image is tarnished in a consumer's mind, this eventualy has a negative impact on the the trust toward the brand and company. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.18.12.980 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Ürün Geri Çağırma tr_TR
dc.subject Ürün Krizleri tr_TR
dc.subject Markaya Karşı Tutum tr_TR
dc.subject Satın Alma Davranışı tr_TR
dc.subject Tüketici tr_TR
dc.subject Product Recall tr_TR
dc.subject Product Crisis tr_TR
dc.subject Attitude Towards Brand tr_TR
dc.subject Purchase Behavior tr_TR
dc.subject Consumer tr_TR
dc.title Ürün Geri Çağırma Tüketicileri Nasıl Etkiler? Marka İmajı ve Satın Alma Davranışı Üzerine Bir Araştırma tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi tr_TR
dc.contributor.authorID 116684 tr_TR
dc.identifier.volume 53 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 1198 tr_TR
dc.identifier.endpage 1208 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Halkla İlişkiler Bölümü tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record