DSpace@Çankaya

Müşteri Affeder mi? (Zincir Süpermarketlerde Hizmet Hataları ve Telafileri Üzerine Nitel Bir Araştırma)

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özdemir, Handan
dc.contributor.author Avcı, Mustafa Serhat
dc.date.accessioned 2020-11-23T13:24:37Z
dc.date.available 2020-11-23T13:24:37Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Özdemir, Handan; Avcı, Mustafa Serhat (2019). "Müşteri Affeder mi? (Zincir Süpermarketlerde Hizmet Hataları ve Telafileri Üzerine Nitel Bir Araştırma)", 3.Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, Vol. 54, no. 1, pp. 549-564. tr_TR
dc.identifier.issn 2148-1237
dc.identifier.issn 2587-0114
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/4197
dc.description.abstract Zincir marketler ülkemizde ve dünya pazarında önemli paya sahip olan perakende kuruluşlardır. Hemen herkes farklı zincir marketlerin birer müşterisi konumundadır. Müşteriye sunulan hizmetler, yoğun rekabetin yaşandığı bu sektörde ayrıştırıcı bir unsur olmaktadır. Sunulan hizmetlerde meydana gelebilecek hatalar, işletmelerin mevcut müşterilerini kaybetme ya da müşteride sadakat yaratma noktasında kritik rol oynamaktadır. Bu araştırma, zincir marketlerden alışveriş yapan müşterilerin ne tür hizmet hataları ile karşılaştıklarını ve bu hatalara nasıl tepkiler verdiklerini ortaya koymayı hedefleyen keşifsel bir araştırmadır. Nitel araştırma yönteminin tercih edildiği bu araştırmada Malatya’daki bir süpermarket zincirinden alışveriş yapan ve son 5 ayda bu markette hizmet hatası ile karşılaşmış 15 müşteri ile derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Araştırma sonucunda genel olarak, hizmet hatası ile karşılaşan müşterilerin aldıkları hizmet telafisinin kalitesine göre işletmeye karşı affedici bir tavır takındıkları sonucuna varılmıştır. Hizmet hatasının doğru şekilde telafi edilmesi, müşterilerin sadakatini arttırırken, telafiyi yetersiz bulan müşterilerin ise işletmeye bağlılığını zayıflattığı belirlenmiştir. Zincir market sektöründe faaliyet gösteren firmalarda gerçekleşen hizmet hatalarında, telafinin tatmin edici olmasının müşterilerin gözündeki işletme imajı açısından büyük bir öneme sahip olduğu tespit edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract Chain supermarkets are retail enterprises with significant shares in our country and around the world. Almost every consumer makes purchases from these chain supermarkets. Services offered to consumers is a distinguishing factor in this industry with intense competition. Failures made in these services thaht are offered, play a crucial role in establishing brand loyalty and/or the loss of existing consumers. This research is exploratory in nature and focuses on various taypes of failures and how consumers respond to these failures. In-depth interviews are carried out with 15 consumers who have experinced some form of service failure at this supermarket within the past 5 months. The results indicate that the quality of service recovery leads to a forgiving response toward the company in general. When a service failure is properly recovered, consumers loyalty increases. However, loyalty is observed to diminish when recovery is deemed insufficient. The satisfactory level of recovery provided as a result of service failure by chain supermarkets has a major impact on the corporate image as well. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.03.1097 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Hizmet Hatası tr_TR
dc.subject Hizmet Telafisi tr_TR
dc.subject Marka İmaji tr_TR
dc.subject Müşteri Tatmini tr_TR
dc.subject Zincir Süpermarket tr_TR
dc.subject Service Failure tr_TR
dc.subject Service Recovery tr_TR
dc.subject Brand Image tr_TR
dc.subject Customer Satisfaction tr_TR
dc.subject Chain Supermarket tr_TR
dc.title Müşteri Affeder mi? (Zincir Süpermarketlerde Hizmet Hataları ve Telafileri Üzerine Nitel Bir Araştırma) tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal 3.Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi tr_TR
dc.contributor.authorID 116684 tr_TR
dc.identifier.volume 54 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 549 tr_TR
dc.identifier.endpage 564 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Halkla İlişkiler Bölümü tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster