dc.contributor.author |
Şirzad, Nefise
|
|
dc.date.accessioned |
2020-11-24T07:09:17Z |
|
dc.date.available |
2020-11-24T07:09:17Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.citation |
Şirzad, Nefise (2019). "Sosyal Ticarette Etkileşimi Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi:
Trendyol Örneği/The Study of the Factors Affecting Social Trading: Case study of Trendyol", İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, No. 48. |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
2147-4524 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12416/4202 |
|
dc.description.abstract |
Müşterilerin ilgisini en fazla çeken ve en çok etkileşim sağlayan içeriklerin tespiti
e-ticaret firmaları dahil çevrim içi reklam ve halkla ilişkiler faaliyetlerinde bulunan tüm
firmalar tarafından benimsenmektedir. Bu çalışmada, e-ticaret firmalarının sosyal medya
platformlarında paylaştıkları içeriklerde etkileşim oranını etkileyen unsurların tespiti
amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Türkiye’de satış hacmi ve sosyal medya hesaplarında
takipçi sayısı yüksek olan e-ticaret web sitelerinden biri olan “www.trendyol.com” web
sitesinin 2018 yılında 6 ay boyunca paylaştığı sosyal medya içeriklerinin etkileşim oranı
hesaplanmıştır. Etkileşim oranı hesaplanan içeriklerin biçimi, kategorisi ve mesajı içerik
analiz yöntemi ile analiz edilmiş, en çok ve en az etkileşim oranı elde edilen içerikler tespit
edilmiştir. Çalışmadaki incelemelerden yola çıkarak e-ticaret web sitelerinin sosyal medya
platformlarında, özel günler ile ilgili paylaşımları, indirim ve promosyon mesajı içeren
reklam paylaşımları ve eğitici konular barındıran içerikleri en fazla etkileşime ulaşmıştır.
Öte yandan ürün reklamlarını içeren ve satışa yönelik olan içerikler en düşük etkileşim
orana sahip olmuş ve takipçiler tarafından benimsenmemiştir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Identifying the contents that attracts the most interest of the customers while
providing the high amount of interaction between the company and the customers are
considered significant for not only e-commerce companies but also for public relations and
advertisement companies. The aim of this study is to determine the factors affecting the
engagement rate of e-commerce companies’ contents shared on the social media platforms.
For this purpose, among the Turkish e-commerce web sites, the www.trendyol.com web
site which has the high sale volume and plenty of followers during 6 months in 2018 was
selected for measuring the engagement rate. The format, category and the messages of
contents were analyzed with “content analyze” method. The contents with the most and
least engagement rate were obtained. Based on this study results, among the contents on
social media platforms, the posts for special days, discounts, promotional messages, and the
educational topics were observed as the highest engagement rate contents. While the posts
with the product advertisements and the sale messages get the lowest engagement rate and
were not considered important among followers. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Etkileşim Oranı |
tr_TR |
dc.subject |
Sosyal Ticaret |
tr_TR |
dc.subject |
Etkileşim |
tr_TR |
dc.subject |
Sosyal Medya |
tr_TR |
dc.subject |
E-Ticaret |
tr_TR |
dc.subject |
Engagement Rate |
tr_TR |
dc.subject |
Social Trade |
tr_TR |
dc.subject |
Interaction |
tr_TR |
dc.subject |
Social Media |
tr_TR |
dc.subject |
E-Commerce |
tr_TR |
dc.title |
Sosyal Ticarette Etkileşimi Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi: Trendyol Örneği |
tr_TR |
dc.title.alternative |
The Study of the Factors Affecting Social Trading: Case study of Trendyol |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
292276 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
48 |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Çankaya Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü |
tr_TR |