DSpace@Çankaya

Program Çıktıları İçin Alternatif Bir Ölçme- Değerlendirme Modeli: MÜDEK Karnesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kırkavak, Nurettin
dc.contributor.author Özaktaş, Hakan
dc.contributor.author Ertem, Mustafa Alp
dc.date.accessioned 2020-12-01T10:55:43Z
dc.date.available 2020-12-01T10:55:43Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Kırkavak, Nurettin; Özaktaş, Hakan; Ertem, Mustafa Alp (2019). "Program Çıktıları İçin Alternatif Bir Ölçme- Değerlendirme Modeli: MÜDEK Karnesi", Journal of Industrial Engineering, Vol. 30, No. 1, pp. 32-48. tr_TR
dc.identifier.issn 2228-575X
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/4296
dc.description.abstract Lisans mühendislik eğitimi için akreditasyon, rekabetin sürekli arttığı dünyamızda mühendislik fakülteleri için olmazsa olmaz bir kalite güvencesi haline gelmektedir. Ülkemizde mühendislik lisans programlarının akreditasyonu için yetkili kurum ‘MühendislikEğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği’ (MÜDEK)’dir. MÜDEK akreditasyonu konusunda önceden tecrübe edinmiş mühendislik eğitimi veren birçok bölüm olmasının yanında bu sürece yeni girecek ya da süreçte zorluklar yaşayan bölümler için başarılı deneyimlerin paylaşılması da büyük önem taşımaktadır. Akreditasyon sürecinde çekilen zorluklardan en önemlisi olduğuna inandığımız konu ise program çıktılarının nesnel ölçme değerlendirme gereçleri kullanılarak program çıktılarının her mezuna kazandırıldığının belgelenmesidir. Bu çalışmada entegre bir özgün yaklaşım ile, mezun olan her öğrenci için mikro ve makro boyutlarda geliştirilen modeller çerçevesinde mühendislik eğitiminde hedeflenen ideale ulaşmak amacıyla sürekli iyileştirme sürecini de işleten bir deneyimpaylaşılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Accreditation for undergraduate engineering education has become an indispensable quality assurance tool for the engineering schools in a world with ever-growing competition. ‘Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Programs’ (MÜDEK) is the authorized board for accreditation of engineering programs (First Cycle) in Turkey. It is essential to share experiences of success for the benefit of engineering schools either facing accreditation difficulties or going through the accreditation procedure for the very first time, notwithstanding the existence of engineering departments already familiar and confident with the process. We believe that the most challenging issue is to certify how the program outcomes have been achieved for the graduates through the application of objective performance evaluation tools. In this study, we introduce a novel integrated approach of micro and macro level modeling to be implemented for each graduating student for the purpose of attaining the goals of engineering education which is described with an experience of continuous improvement. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Mühendislik Eğitimi tr_TR
dc.subject Eğitimde Akreditasyon tr_TR
dc.subject Bireysel Ölçme-Değerlendirme tr_TR
dc.subject MÜDEK tr_TR
dc.subject Sürekli İyileştirme tr_TR
dc.subject Engineering Education tr_TR
dc.subject Accreditation of Education Programs tr_TR
dc.subject Individual Assessment-Evaluation tr_TR
dc.subject Continuous Improvement tr_TR
dc.title Program Çıktıları İçin Alternatif Bir Ölçme- Değerlendirme Modeli: MÜDEK Karnesi tr_TR
dc.title.alternative Müdek Report Card: An Alternatıve Model for Assessment of Program Outcomes tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Journal of Industrial Engineering tr_TR
dc.contributor.authorID 52460 tr_TR
dc.identifier.volume 30 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 32 tr_TR
dc.identifier.endpage 48 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Endüstri Mühendisliği Bölümü tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster