DSpace Repository

Kanat Profili-Silindir Konfigürasyonunun aerodinamik ve aeroakustik performansının sayısal analizi

Show simple item record

dc.contributor.author Koçak, Eyüp
dc.contributor.author Aylı, Ece
dc.contributor.author Türkoğlu, Haşmet
dc.date.accessioned 2020-12-01T12:23:57Z
dc.date.available 2020-12-01T12:23:57Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Koçak, Eyüp; Aylı, Ece; Türkoğlu, Haşmet. "Kanat Profili-Silindir Konfigürasyonunun aerodinamik ve aeroakustik performansının sayısal analizi/Numerical Investigation of Aerodynamic and Aeroacoustic Performance on Rod-Airfoil Configuration, 14. Ulusal Tesisat Mühendisliği Kongresi, 2019. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/4302
dc.description.abstract Fanlar, rüzgâr ve su türbinleri gibi birçok akım makinesinde ve uçak gövdesi bileşenlerinde akışın fiziğinin ve akustik performansının anlaşılmasında, kanat profili-silindir konfigürasyonlarının akış performansından yararlanılmaktadır. Silindirin arkasında meydana gelen kayma tabakası ayrılmaları ve Von Karman girdapları, kanat girişinde parçalanmakta ve birçok küçük yapılar meydana getirmektedir. Ortaya çıkan akış-katı yüzey etkileşimine bağlı olarak gürültü ve titreşim meydana gelmektedir. Akım makinelerinde geniş bant gürültüsünün en önemli sebebi, türbülanslı akış ve stator kanat giriş ucu etkileşimidir. Bundan dolayı akım makineleri gürültüsünün analizi için, kanat profili-silindir konfigürasyonu modellemesi yapılır. Bu çalışmada, kanat profili dairesel silindirin iz bölgesine yerleştirilerek sayısal simülasyonlar yapılmıştır. Simülasyonlar için Large Eddy Simulation (LES) metodu kullanılmıştır. Sayısal sonuçlar literatürdeki deneysel çalışmalar ile karşılaştırılarak sonuçlar doğrulandıktan sonra, farklı çaplardaki silindirler için simülasyonlar yapılarak, silindir çapının girdap oluşum bölgesi, akış birleşme noktası, akış ayrılma noktası, basınç dağılımı ve ses basınç seviyesi üzerindeki etkileri incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar, Strouhal sayısındaki artış ile ses basınç seviyelerinin yükseldiğini göstermiştir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess tr_TR
dc.title Kanat Profili-Silindir Konfigürasyonunun aerodinamik ve aeroakustik performansının sayısal analizi tr_TR
dc.title.alternative Numerical Investigation of Aerodynamic and Aeroacoustic Performance on Rod-Airfoil Configuration tr_TR
dc.type conferenceObject tr_TR
dc.relation.journal 14. Ulusal Tesisat Mühendisliği Kongresi tr_TR
dc.contributor.authorID 12941 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Makine Mühendisliği Bölümü tr_TR


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record