DSpace Repository

Hedonizm, Hedonik Tüketim Ve Tüketimde Materyalist Eğilimler Üzerine Bir Araştırma

Show simple item record

dc.contributor.author Özsaçmacı, Bülent
dc.contributor.author Yener, Dursun
dc.contributor.author Dursun, Tolga
dc.date.accessioned 2020-12-15T08:33:49Z
dc.date.available 2020-12-15T08:33:49Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Özsaçmacı, Bülent; Yener, Dursun; Dursun, Tolga (2019). "Hedonizm, Hedonik Tüketim Ve Tüketimde Materyalist Eğilimler Üzerine Bir Araştırma", 3. Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, Vol. 54, No. 1, pp. 71-88. tr_TR
dc.identifier.issn 2587-0114
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/4341
dc.description.abstract Modern pazarlama yaklaşımı, tüketicilerin farklı özelliklerini de göz önüne alarak, talepler ve ihtiyaçlar üzerine odaklanmaktadır. Tüketicileri alışverişe yönlendiren nedenlerin tespiti ve bunun yanı sıra hangi pazarlama çabalarının tüketiciler üzerinde daha etkili olduğunun ortaya çıkartılması tüketici literatürü kapsamında üzerinde durulan konulardandır. Hedonizm, genel olarak hayatın her alanında kişinin haz odaklı hareket etmesi anlamını taşımaktadır. Hedonik tüketimin günümüze kadar nasıl şekillenerek geldiğini algılayabilmek için haz kavramın da anlaşılması gerekir. Tüketim olgusunun tek bir değerlendirme boyutuyla ele alınarak tüketici davranışlarının analiz edilmesi ilgili araştırma konusunun, bilimsel bakış açısını sınırlandırıcı bir rol üstlenebilir. Çok yönlü olan insan öğesinin hem materyalist hem de hazcı bir şekilde ele alınarak irdelenmesi tüketici davranışlarına yönelik tespitlerin daha sağlıklı bir şekilde yapılmasını sağlayacaktır. Bu durum aynı zamanda işletmelerin ve pazarlama yöneticilerin pazarlama çabalarını geliştirirken de daha verimli ve etkili stratejiler ortaya koymalarına vesile olacaktır. Çalışmada toplam 318 katılımcıdan elde edilen verilen çeşitli istatistikî analiz yöntemleriyle incelenmiş ve hedonik tüketim ile materyalist eğilimler arasındaki ilişki ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırmada kullanılan ölçeklerin yeterli güvenilirlik seviyesine sahip olduğu yapılan analizler sonucunda tespit edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract The modern marketing approach focuses on demands and needs of consumers while taking into account the different characteristics of them. Determining the reasons that lead consumers to shopping, as well as determining which marketing efforts are more effective on consumers, are among the topics covered by the consumer literature. Hedonism generally means that in every aspect of life a person acts in a sense of pleasure. In order to understand how hedonic consumption has been shaped up to today, it is necessary to understand the concept of pleasure. The analysis of consumer behavior can play a limiting role in the scientific point of view of the relevant research topic by considering the consumption phenomenon in a single evaluation dimension. The analysis of the multi-faceted human element in both materialist and nutritious ways will help to make the determinations for consumer behavior healthier. This will also lead businesses and marketing managers to develop more efficient and effective strategies while improving their marketing efforts. The data obtained from 318 participants were examined by various statistical analysis methods and the relationship between hedonic consumption and materialism trends was determined. It was found that the scales used in the study had a sufficient level of reliability. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.02.1071 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Hedonizm tr_TR
dc.subject Hedonik Tüketim tr_TR
dc.subject Materyalizm tr_TR
dc.subject Tüketimde Materyalist Eğilimler tr_TR
dc.subject Hedonism tr_TR
dc.subject Hedonic Consumption tr_TR
dc.subject Materialism tr_TR
dc.subject Materialist Trends in Consumption tr_TR
dc.title Hedonizm, Hedonik Tüketim Ve Tüketimde Materyalist Eğilimler Üzerine Bir Araştırma tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal 3. Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi tr_TR
dc.contributor.authorID 19729 tr_TR
dc.identifier.volume 54 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 71 tr_TR
dc.identifier.endpage 88 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Meslek Yüksek Okulu, Dış Ticaret Bölümü tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record