dc.contributor.author |
Özsaçmacı, Bülent
|
|
dc.contributor.author |
Yener, Dursun
|
|
dc.contributor.author |
Dursun, Tolga
|
|
dc.date.accessioned |
2020-12-15T08:33:49Z |
|
dc.date.available |
2020-12-15T08:33:49Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.citation |
Özsaçmacı, Bülent; Yener, Dursun; Dursun, Tolga (2019). "Hedonizm, Hedonik Tüketim Ve Tüketimde Materyalist Eğilimler Üzerine Bir Araştırma", 3. Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, Vol. 54, No. 1, pp. 71-88. |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
2587-0114 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12416/4341 |
|
dc.description.abstract |
Modern pazarlama yaklaşımı, tüketicilerin farklı özelliklerini de göz önüne alarak, talepler ve
ihtiyaçlar üzerine odaklanmaktadır. Tüketicileri alışverişe yönlendiren nedenlerin tespiti ve
bunun yanı sıra hangi pazarlama çabalarının tüketiciler üzerinde daha etkili olduğunun ortaya
çıkartılması tüketici literatürü kapsamında üzerinde durulan konulardandır. Hedonizm, genel
olarak hayatın her alanında kişinin haz odaklı hareket etmesi anlamını taşımaktadır. Hedonik
tüketimin günümüze kadar nasıl şekillenerek geldiğini algılayabilmek için haz kavramın da
anlaşılması gerekir. Tüketim olgusunun tek bir değerlendirme boyutuyla ele alınarak tüketici
davranışlarının analiz edilmesi ilgili araştırma konusunun, bilimsel bakış açısını sınırlandırıcı
bir rol üstlenebilir. Çok yönlü olan insan öğesinin hem materyalist hem de hazcı bir şekilde ele
alınarak irdelenmesi tüketici davranışlarına yönelik tespitlerin daha sağlıklı bir şekilde
yapılmasını sağlayacaktır. Bu durum aynı zamanda işletmelerin ve pazarlama yöneticilerin
pazarlama çabalarını geliştirirken de daha verimli ve etkili stratejiler ortaya koymalarına vesile
olacaktır. Çalışmada toplam 318 katılımcıdan elde edilen verilen çeşitli istatistikî analiz
yöntemleriyle incelenmiş ve hedonik tüketim ile materyalist eğilimler arasındaki ilişki ortaya
konmaya çalışılmıştır. Araştırmada kullanılan ölçeklerin yeterli güvenilirlik seviyesine sahip
olduğu yapılan analizler sonucunda tespit edilmiştir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The modern marketing approach focuses on demands and needs of consumers while taking into
account the different characteristics of them. Determining the reasons that lead consumers to
shopping, as well as determining which marketing efforts are more effective on consumers, are
among the topics covered by the consumer literature. Hedonism generally means that in every
aspect of life a person acts in a sense of pleasure. In order to understand how hedonic consumption has been shaped up to today, it is necessary to understand the concept of pleasure.
The analysis of consumer behavior can play a limiting role in the scientific point of view of the
relevant research topic by considering the consumption phenomenon in a single evaluation
dimension. The analysis of the multi-faceted human element in both materialist and nutritious
ways will help to make the determinations for consumer behavior healthier. This will also lead
businesses and marketing managers to develop more efficient and effective strategies while
improving their marketing efforts. The data obtained from 318 participants were examined by
various statistical analysis methods and the relationship between hedonic consumption and
materialism trends was determined. It was found that the scales used in the study had a sufficient
level of reliability. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.relation.isversionof |
10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.02.1071 |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Hedonizm |
tr_TR |
dc.subject |
Hedonik Tüketim |
tr_TR |
dc.subject |
Materyalizm |
tr_TR |
dc.subject |
Tüketimde Materyalist Eğilimler |
tr_TR |
dc.subject |
Hedonism |
tr_TR |
dc.subject |
Hedonic Consumption |
tr_TR |
dc.subject |
Materialism |
tr_TR |
dc.subject |
Materialist Trends in Consumption |
tr_TR |
dc.title |
Hedonizm, Hedonik Tüketim Ve Tüketimde Materyalist Eğilimler Üzerine Bir Araştırma |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
3. Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
19729 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
54 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
71 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
88 |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Çankaya Üniversitesi, Meslek Yüksek Okulu, Dış Ticaret Bölümü |
tr_TR |