DSpace@Çankaya

The Effect of Listening Enjoyable Music Before Study on Learning

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Eser, Cansu
dc.contributor.author Akbaba, Sevcan
dc.contributor.author Ergül, Mehmet
dc.contributor.author Özçelik, Erol
dc.date.accessioned 2021-02-19T12:26:28Z
dc.date.available 2021-02-19T12:26:28Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Eser, Cansu...at all (2020). "The Effect of Listening Enjoyable Music Before Study on Learning", Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi Dergisi, Vol. 2, No. 2, pp. 121-132. tr_TR
dc.identifier.issn 2667-5234
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/4614
dc.description.abstract Research studies have suggested that increasing dopamine in a natural way by listening to a short piece of enjoyable music has the potential to improve human performance. However, there is not enough empirical evidence on whether listening to music before studying instructional material enhances learning. Considering this need, the goal of this study is to investigate the effect of listening to enjoyable music before study on learning outcomes. A total of 80 students participated in this experimental study having a between-subjects design. Half of the participants were randomly assigned to the experimental group in which they listened to enjoyable music, whereas the other half were assigned to the control group in which they listened to no music. Afterwards, all the participants studied the instructional materials. The results demonstrate that learning gains were higher in the experimental group than in the control group. Particularly, the results of the current study suggest that when people listen to enjoyable music before they study the instructional materials, they learn better. tr_TR
dc.description.abstract Araştırma çalışmaları, eğlenceli kısa bir müzik parçasını dinleyerek doğal yolla donamını artırmanın insan performansını geliştirme potansiyeline sahip olduğunu iddia etmektedir. Buna rağmen, öğretimsel materyalleri çalışmadan önce dinlenilen müziğin öğrenmeyi iyileştirip iyileştirmediği gösteren yeterince deneysel kanıt yoktur. Bu ihtiyaç dikkate alındığında, bu çalışmanın amacı çalışmadan önce dinlenilen eğlenceli müziğin öğrenme çıktılarına olan etkisini araştırmaktır. Denekler-arası desene sahip olan bu deneysel çalışmaya toplam 80 öğrenci katılmıştır. Katılımcıların yarısı seçkisiz olarak eğlenceli müziğin dinlenildiği deneysel gruba atanırken diğer yarısı herhangi bir müziğin dinlenilmediği kontrol grubuna atanmışlardır. Daha sonra tüm denekler öğretimsel materyalleri çalışmışlardır. Sonuçlar, deneysel gruptaki öğrenme kazanımlarının kontrol grubundan yüksek olduğunu göstermektedir. Özellikle, bu mevcut çalışmanın sonuçları insanların öğretimse materyalleri çalışmadan önce eğlenceli müzik dinlediklerinde daha iyi öğrendiklerini ortaya koymaktadır. tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Music tr_TR
dc.subject Learning tr_TR
dc.subject Dopamine tr_TR
dc.subject Education tr_TR
dc.subject Emotion tr_TR
dc.subject Müzik tr_TR
dc.subject Öğrenme tr_TR
dc.subject Dopamin tr_TR
dc.subject Eğitim tr_TR
dc.subject Duygu tr_TR
dc.title The Effect of Listening Enjoyable Music Before Study on Learning tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.authorID 115500 tr_TR
dc.identifier.volume 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 121 tr_TR
dc.identifier.endpage 132 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümü tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster