AB Komisyonu, dijital çağın sunduğu ekonomik ve sosyal faydalardan daha fazla yararlanmak amacıyla AB Tek
Pazarı’nı çevrimiçi ortama genişletmeye karar vermiş ve Avrupa İçin Dijital Tek Pazar Stratejisi’ni yayınlamıştır.
Strateji’de öngörülen tedbirlerden bir tanesi, çevrimiçi hizmetlere erişimi engelleyen haksız coğrafi engellemeleri
ortadan kaldırmaktır. Bu amaçla Komisyon, sırasıyla, kapsamı daha dar olan Çevrimiçi İçerik Hizmetlerinin Sınır
Ötesi Taşınabilirliği Hakkında AB Tüzüğü ve sonrasında coğrafi engellemeleri daha genel bir çerçevede yasaklayan Haksız Coğrafi Engellemeler Hakkında Tüzüğü yayımlamıştır. Bununla birlikte, bu tür engellemelere en sık
başvurulan görsel-işitsel hizmetlerin kapsam dışında bırakılması nedeniyle Haksız Coğrafi Engellemeler Hakkında
Tüzük ’ün, konuya yeni bir yaklaşım ya da çözüm getirmediği, bu nedenle Dijital Tek Pazar’ın oluşumuna önemli bir
katkıda bulunmadığı söylenebilir.
In order to make much better use of economic and social opportunities of digital age, EU Commission decided to
expand EU Single Market to online context and published a Communication on a Digital Single Market Strategy for
Europe. One of the measures set forth in the Strategy is the removal of unjustified geoblocking practices. For this
purpose, Commission published firstly Regulation on Cross-border Portability of Online Content Services in the
Internal Market, which has a narrower scope regarding geoblocking practices and Regulation on Unjustified
Geoblocking and Other Forms of Discrimination subsequently, which prohibits geoblocking practices on a larger
framework but excludes audio-visual services from its scope, where geoblocking practices are often used with. In
this respect, it would be fair to say that Unjustified Geoblocking Regulation seems to provide no new approach or
solution to geoblocking practices related to audio-visual services and therefore does not contribute to a significant
extent to the formation of Digital Single Market.