dc.contributor.author |
Düzenli, Hilal
|
|
dc.date.accessioned |
2021-04-22T08:21:23Z |
|
dc.date.available |
2021-04-22T08:21:23Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.citation |
Düzenli, hilal (2020). "Yasa Koyucunun Suç ve Ceza Siyasetini Belirleme Yetkisinin Anayasal Denetimi", Çankaya Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, Vol. 5, No. 1, pp. 1191-1229. |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
2458-8202 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12416/4690 |
|
dc.description.abstract |
In accordance with the principle of the generality of legislative power, the legislator has the authority to determine the
policy of crime and punishment. Even though the Constitutional Court intra vires review this policy in case of
unconstitutionality, constitutional courts refrain from interfering with the legislator's field as much as possible
concerning the crime policy is a political science issue. For this reason, the issue of constitutional limits of crime and
criminal policy is also a subject that has not been emphasized in the doctrine too much. Revealing the normative limits
of this authority, which is reviewed by the Constitutional Court based on and equality, is very significant for the
constitutional review. Review the crime policy properly only could be possible with understanding criminal law notions
such as the concept of punishability, the criminally protected legal interest and ultima ratio principle. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Yasama yetkisinin asliliği ve genelliği ilkeleri uyarınca yasa koyucu suç ve ceza siyasetini belirleme yetkisine
sahiptir. Anayasa Mahkemesi’nin bu yetkiyi anayasaya aykırılık halinde denetleyebileceği konusunda şüphe
yoktur. Ancak suç ve ceza siyasetinin siyaset bilimine ait bir mesele olarak görülmesi nedeniyle anayasa mahkemelerinin bu konuda mümkün olduğunca yasa koyucunun alanına müdahale etmekten kaçındığı görülmektedir. Bu
nedenle suç ve ceza siyasetinin anayasal sınırları, öğretide de üzerinde çok durulmamış bir meseledir. Anayasa
Mahkemesi tarafından ölçülülük ve eşitlik ilkeleri ile denetlenen bu yetkinin normatif sınırlarının ortaya konulması,
anayasal denetim açısından çok önemlidir. Söz konusu denetimin doğru bir şekilde yapılması; cezalandırılabilirlik
kavramı, suçla korunan hukuki değer ve ceza hukukunun son çare olması gibi ceza hukuku kurumlarının anlaşılması ile mümkün olabilir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Suç Siyaseti |
tr_TR |
dc.subject |
Cezalandırılabilirlik |
tr_TR |
dc.subject |
Yasa Koyucunun Takdir Yetkisi |
tr_TR |
dc.subject |
Ölçülülük İlkesi |
tr_TR |
dc.subject |
Eşitlik İlkesi |
tr_TR |
dc.subject |
Crime Policy |
tr_TR |
dc.subject |
Punishability |
tr_TR |
dc.subject |
Legislative Discreation |
tr_TR |
dc.subject |
Principle of Proportionality |
tr_TR |
dc.subject |
Principle of Equality |
tr_TR |
dc.title |
Yasa Koyucunun Suç ve Ceza Siyasetini Belirleme Yetkisinin Anayasal Denetimi |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Çankaya Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
238719 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
5 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
1191 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
1229 |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Çankaya Üniversitesi, Hukuk Fakültesi, Kamu Hukuku Bölümü |
tr_TR |