DSpace Repository

Passive and Active Control of Acoustic Resonance in Cavity Flows using FWH Equations

Show simple item record

dc.contributor.author Aylı, Ece
dc.date.accessioned 2021-06-16T11:27:10Z
dc.date.available 2021-06-16T11:27:10Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Aylı, Ece. "Passive and Active Control of Acoustic Resonance in Cavity Flows using FWH Equations", İstanbul: Passive and Active Control of Acoustic Resonance in Cavity Flows using FWH Equations 01-03 July 2020. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/4815
dc.description.abstract In the aerospace industry, interior storage carriages, that carry items such as weapons and bombs form cavities. The turbulence-cavity interaction causes significant vibration, sound pressure levels, resonance, and structural problems. Therefore, control methods are can be useful to reduce drag, minimize pressure fluctuations and SPL levels. This work studies the passive flow control methods to reduce the noise induced by the flow over the cavity. For this purpose, cavity leading, and trailing edge wall modifications were made such as inclination, placing a block upstream of the cavity, blowing from the cavity walls. Broadband nature of the noise sources is captured generally with DNS or LES approach. Large Eddy Simulations (LES) is used to compute the flow field to reduce computational cost. ANSYS Fluent software is utilized to solve compressible, two-dimensional, transient subsonic cavity flow. For the determination of sound pressure levels, Ffowcs-Williams–Hawkings (FW-H) integral method is used. tr_TR
dc.description.abstract Havacılık endüstrisinde uçakların mühimmat depolayan bölümleri kavite olarak adlandırılmaktadır. Kavite bölgesinde, türbülans-kavite etkileşimi önemli ölçekte titreşime, yüksek ses basınç seviyelerine, rezonansa ve yapısal problemlere sebep olmaktadır. Bu sebeplerden ötürü, kavite bölgelerinde meydana gelen basınç salınımını minimize etmek, sürtünme kat sayısını ve ses basınç seviyelerini (SPL) düşürmek amacı ile kontrol metodları geliştirilmekttedir. Bu çalışmada, kavite giriş ve çıkış duvarlarında geometrik modifikasyonlar yaratarak pasif, kavite duvarlarından hava üflemesi yaparak ise aktif akış kontrol yöntemleri geliştirilmiştir. Akış alanını çözümlemek için LES yaklaşımı kullanılmıştır. Sıkıştırılabilir, iki boyutlu,zamana bağlı değişen ve türbülanslı kaviye akışı ANSYS Fluent programı kullanılarak modellenmiştir. Ses seviyelerinin belirlenmesi için ise Ffowcs-Williams–Hawkings (FW-H) integral metodu kullanılmıştır. tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess tr_TR
dc.subject Passive and Active Control tr_TR
dc.subject Compressible Flow tr_TR
dc.subject Ffowcs-Williams–Hawkings Equations tr_TR
dc.subject CFD tr_TR
dc.subject Aeroacoustics tr_TR
dc.subject Pasif ve Aktif Kontrol tr_TR
dc.subject Sıkıştırılabilir Akış tr_TR
dc.subject Ffowcs-Williams–Hawkings (FW-H) Denklemleri tr_TR
dc.subject HAD tr_TR
dc.subject Aeroakustik tr_TR
dc.title Passive and Active Control of Acoustic Resonance in Cavity Flows using FWH Equations tr_TR
dc.type conferenceObject tr_TR
dc.relation.journal 9th International Conference on Advanced Technologies tr_TR
dc.contributor.authorID 265836 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Makine Mühendisliği Bölümü tr_TR


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record