DSpace@Çankaya

İngilizce Hazırlık Okulu Öğretim Görevlilerinin ve Öğrencilerinin Dil Öğrenme Stratejilerinin Kullanımına ve Öğretimine İlişkin Görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özmat, Demet
dc.contributor.author Senemoğlu, Nuray
dc.date.accessioned 2021-06-21T11:58:43Z
dc.date.available 2021-06-21T11:58:43Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Özmat, Demet; Senemoğlu, Nuray (2020). "İngilizce Hazırlık Okulu Öğretim Görevlilerinin ve Öğrencilerinin Dil Öğrenme Stratejilerinin Kullanımına ve Öğretimine İlişkin Görüşleri", Milli Eğitim Dergisi, Vol. 50, No. 230, pp. 959-992. tr_TR
dc.identifier.issn 1302-5600
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/4840
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, hazırlık sınıfı öğrencilerinin dil öğrenme stratejilerini kullanma düzeyini ve öğretmenlerin derslerde ne derece öğrettiklerine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Betimsel yöntemin benimsendiği araştırmada, dil öğrenme stratejileri kullanım ve öğretim düzeyi araştırmacılar tarafından geliştirilen Dil Öğrenme Stratejileri Ölçeği (2011) ile ölçülmüştür. Araştırma, 769 üniversite hazırlık sınıfı öğrencisi ve 120 İngilizce öğretim görevlisi ile yürütülmüştür. Hazırlık sınıfı öğrencileri dil öğrenirken en çok duyuşsal, en az bellek destekleyici stratejileri kullanmaktadır. Öğretim görevlileri ise derslerde en az bellek destekleyici; en çok ise duyuşsal ve örgütleme stratejilerine yer vermektedir. Öğrencilerin dil öğrenme stratejilerini kullanma düzeyleri ile öğretim görevlilerini derslerde yer verme düzeyleri arasında anlamlı ilişki görülmüştür. tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.relation.isversionof 10.37669/milliegitim.709347 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Dil Öğrenme Stratejileri tr_TR
dc.subject Bilişsel Stratejiler tr_TR
dc.subject Yürütücübiliş Stratejileri tr_TR
dc.title İngilizce Hazırlık Okulu Öğretim Görevlilerinin ve Öğrencilerinin Dil Öğrenme Stratejilerinin Kullanımına ve Öğretimine İlişkin Görüşleri tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Milli Eğitim Dergisi tr_TR
dc.identifier.volume 50 tr_TR
dc.identifier.issue 230 tr_TR
dc.identifier.startpage 959 tr_TR
dc.identifier.endpage 992 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Hazırlık Okulu tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster