DSpace Repository

Y kuşağı organik pazardaki sanal alışverişlerinde satın alma davranışları; Ankara örneği

Show simple item record

dc.contributor.author Kayalı, Ecem
dc.date.accessioned 2022-01-31T13:26:11Z
dc.date.available 2022-01-31T13:26:11Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Kayalı, ecem (2021). Y kuşağı organik pazardaki sanal alışverişlerinde satın alma davranışları; Ankara örneği / Purchasing behavior in virtual purchases in the organic market; Ankara example. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/4976
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, Ankara ilinde bulunan Y kuşağındaki bireylerin organik pazarlarda veya ürünlerini sanal alışveriş ortamlarındaki tüketici tutumları ve davranışlarını incelemek adıyla yapılmıştır. Teknolojinin gelişmesi ile meydana gelen değişiklikler ve gelişmeler ile birlikte bireylerin kendilerine ihtiyaç duydukları satın alma davranışları ortaya çıkmaktadır. Günümüzde rekabetin anlamlı olarak artışın görüldüğü markalarda ise Y kuşağı tarafından genellikle tercih edilmesi ile yapılan bir çalışmadır. Yapılan bu çalışmada rastgele seçilen ve gönüllü olarak katılan toplamda 500 katılımcıdan meydana gelmiştir. Çalışma içeriğinde ise teknolojik olarak belirtilen sosyal medya ağları veya web sitelerini kullanan Y kuşağının kitlesel sanal alışveriş düzeylerini belirlemek için anket ölçeği uygulanmıştır. Bu anket ölçeğinin verilerini korelasyon ve regresyon analizleri ile bulguları tespit edilmiştir. Bu bilgiler ışığında çalışmada, ünlülerin kullandıkları ürünler ile sıklıkla karşılaştıklarını, tüketicilerin genellikle haftada 1 ya da 2 gün alışveriş yaptıklarını, bu ürünleri satın almak için çoğunlukla sosyal medyadan haberdar oldukları ve sosyal medya içerikli reklamlardan etkilendikleri bulunmuştur. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this study is to examine the consumer attitudes and behaviors of the individuals in the generation Y in Ankara, in organic markets or in virtual shopping environments for their products. With the changes and developments that occur with the development of technology, the behaviors of individuals to buy themselves and what they need emerge. It is a study that is generally preferred by the Y generation in brands where competition is seen as a significant increase today. This study consisted of a total of 50 participants randomly selected and voluntarily participated. In the content of the study, a questionnaire scale was applied to determine the massive shopping levels of the generation Y who use technologically specified social media networks or websites. The findings of this survey scale were determined by correlation and regression analysis of the data analysis. In the light of this information, it was found in the study that celebrities frequently encounter the products they use, consumers usually shop 1 or 2 days a week, they are mostly aware of social media to buy these products and are affected by social media content ads. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Tüketici tr_TR
dc.subject Sanal Alışveriş tr_TR
dc.subject Sosyal Medya tr_TR
dc.subject Y Kuşağı tr_TR
dc.subject Satın Alma tr_TR
dc.subject Consumer tr_TR
dc.subject Virtual Shopping tr_TR
dc.subject Social Media tr_TR
dc.subject Generation Y tr_TR
dc.subject Purchasing tr_TR
dc.title Y kuşağı organik pazardaki sanal alışverişlerinde satın alma davranışları; Ankara örneği tr_TR
dc.title.alternative Purchasing behavior in virtual purchases in the organic market; Ankara example tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 83 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record