DSpace@Çankaya

Rise and fall on national icons, symbols and indexes: D. H. Lawrence's denial of national idealism

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Öztürk, Devrim
dc.date.accessioned 2016-01-27T12:34:48Z
dc.date.available 2016-01-27T12:34:48Z
dc.date.issued 2002
dc.identifier.citation Öztürk, D. (2002). Rise and fall on national icons, symbols and indexes: D. H. Lawrence's denial of national idealism. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/519
dc.description.abstract English author D. H. Lawrence did not remain ignorant of the agony and sufferings in his society and of the entire continental Europe stemming from the First World War, by transmitting as a message of how vain as deceptions British national and spiritual values were. Lawrence was affected by the idealistic movements of his age, but rejecting all, he finally developed his own synthesis. Even in his short stories regarded as romantic and erotic, Lawrence developed a method of indirection that criticized bitterly and ironically the British national pride and the concept of masculinity. Through the use of the elements of semiotics such as "icon, symbol and index", Lawrence indirectly tells in his short stories the falsity and destructiveness of the spirit of nationalism, and how "Britannia", the female icon, being Britain's national symbol, amplifies and makes the concept of the superior British male more domineering. Thus, the author invites his reader to resist and reject with common sense and understanding the plot of nationalism established against him, without getting impressed by fake nationalistic sentiments. However, since the author reflected indirectly his ideas juxtaposed against nationalism and national faith, there has been a different image of Lawrence in western literature. In his war-related short stories, Lawrence used icons (one to one similarity), indexes (connections) and symbols (signification through custom) connoting power struggles and relationships that contribute to his war theme as building stones in his short stories. Lawrence, who articulated the facts of his time without ignoring the First World War, reached a synthesis that there was the sentiment of British IV nationalism as well as a universal pride in masculinity behind the bloody war that demolished Europe. Lawrence guides his contemporaries to be realistic by demolishing such sentiments and fake national pride in his short stories, discussed in this study. tr_TR
dc.description.abstract İngiliz yazar D.H. Lawrence, savaş teması ile bağlantılandırılan kısa öykülerinde İngiltere'nin milli, manevi değerlerinin ne denli boş aldatmacalar olduğu mesajını vererek içinde yaşadığı toplumun, ve tüm kıta Avrupası'nın Birinci Dünya Savaşı nedeniyle çekmekte olduğu acı ve sıkıntılarına kayıtsız kalamamıştır. Lawrence, İngiltere'de yaşadığı dönemde gelişen idealist akımlardan etkilenmiş, sonunda bunların hepsini reddederek kendi sentezine ulaşmıştır. Lawrence, romantik ve erotik içerikli olarak nitelenen öykülerinde bile İngiliz milli siyasetinin, milli duygu ve yanılsamaların ortaya çıkardığı İngiliz milli gururu ve erkeklik kavramını eleştiren, dolaylı bir anlatım metodu geliştirmiştir. Lawrence, öykülerinde gösterge bilim öğeleri "ikon, sembol ve endeks" kullanımlarıyla dolaylı olarak milliyetçilik ruhunun sahteliğini ve yıkıcılığım, anavatan İngiltere'nin milli simgesi "Britannia" kadın figürünün, İngiliz emperyalizminden gelen üstün İngiliz erkeği kavramını güçlendirerek pekiştirdiğini anlatır. Böylece, yazar, okurlarını, sahte milliyetçilik duygularına kapılmadan, gerçekleri görerek, sağduyu ile, kendilerine karşı kurulmuş olan milliyetçilik komplosunu reddetmeye teşvik etmiştir. Ancak, öykülerinde milli görüş ve inançlar karşıtı düşüncelerini dolaylı olarak yansıttığından, batı edebiyatında farklı bir Lawrence görüntüsü hakim olmuştur. VI Lawrence, bire bir benzetmeler (ikon), bağıntılar (endeks) ve gelenekten türetilen betimlemelerle (sembol) savaş temasını destekleyen güç çatışmaları ve güç dengelerini öykülerinin yapı taşlan olarak kullanmıştır. Böylece, Birinci Dünya Savaşı gerçeğinden kopmadan, yaşadığı çağın gerçeklerini anlatmış, Avrupa'yı kana bulayan savaşın gerisinde İngiliz milliyetçiliğinin yanı sıra, evrensel boyutlarda erkeklik gururu üzerine inşa edilmiş bir milliyetçilik kavramının varlığını tespit etmiştir. Lawrence, bu kavramı, yarattığı sahte gururu ve buna bağlı olarak oluşan milli gururu öykülerinde yıkarak, çağdaşlarını gerçekçi olmaya yönlendirir. tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject David Herbert Lawrence tr_TR
dc.subject Nationalism tr_TR
dc.subject Icons tr_TR
dc.subject English Literature tr_TR
dc.subject Milliyetçilik tr_TR
dc.subject İkonlar tr_TR
dc.subject İngiliz Edebiyatı tr_TR
dc.title Rise and fall on national icons, symbols and indexes: D. H. Lawrence's denial of national idealism tr_TR
dc.title.alternative Milli sembollerin, ikonlarının ve endekslerinin yükselişi ve yıkılışı: D. H. Lawrance'nin milliyetçi idealizmi kısa öykülerinde reddedişi tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster