DSpace Repository

Küresel bağlamda çevresel faktörlerin yeni marka kabulüne etkisi: SUBWAY örneği

Show simple item record

dc.contributor.author Aydoğan, Dicle
dc.date.accessioned 2022-04-07T13:22:04Z
dc.date.available 2022-04-07T13:22:04Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Aydoğan, Dicle (2016). Küresel bağlamda çevresel faktörlerin yeni marka kabulüne etkisi: SUBWAY örneği / Impact of environmental factors and adoption of new brand in global context: Example of SUBWAY. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/5314
dc.description.abstract Bu çalışmanın temel amacı, SUBWAY franchise işletmelerinin gelişim sürecini incelemektir. Bu gelişim süreci incelenirken, özellikle küreselleşme ile beraberinde hızla gelişen uluslararası işletmecilik ve uluslararasılaşma stratejileri üzerinde durulmuştur. Bu kapsam içinden de bir franchise işletmesi olarak SUBWAY ele alınmıştır ve Türkiye'de bir SUBWAY franchise işletmesinin kurulmasında işletmeci ve işletme sahiplerinin tipolojisini tespit etmeye yönelik anket çalışması yapılarak, demografik sonuçların elde edilmesi hedeflenmiştir. Öte yandan, SUBWAY işletmesinin tercih edilmesindeki esas unsurları oluşturan nedenlere, zorluklara ve etkenlere dayalı sorular sorularak katılımcıların hangi şartlar altında bu tarz bir işletme kurdukları ortaya konmuştur. Bu bağlamda, demografik özelliklere göre hangi tip girişimcilerin neden SUBWAY kurdukları ve ortaya çıkan hangi zorlukları nasıl aştıklarının istatistiki olarak analizi amaçlanmıştır. tr_TR
dc.description.abstract The main purpose of this study is to survey development process of SUBWAY franchise firms. While this development process is examining, rapidly growing international corporation and its strategies with globalization process are mentioned in detail. In this response, SUBWAY franchise firms are handled with questionnaire study in order to find out typology of SUBWAY entrepreneurs. In order to find out typology of SUBWAY entrepreneurs. In other respects, the main reasons, difficulties and factors of establishing a SUBWAY franchise are revealed under questionnare study. In this context, what kind of enterpreneurs establish SUBWAY franchise firms under what conditions are analyzed and presented statistically. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Küreselleşme tr_TR
dc.subject Uluslararası İşletmecilik tr_TR
dc.subject Uluslararasılaşma tr_TR
dc.subject Globalization tr_TR
dc.subject International Business tr_TR
dc.subject Internationalization tr_TR
dc.title Küresel bağlamda çevresel faktörlerin yeni marka kabulüne etkisi: SUBWAY örneği tr_TR
dc.title.alternative Impact of environmental factors and adoption of new brand in global context: Example of SUBWAY tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 122 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record