The aim of this thesis is to examine the effects of different design criteria on storefront architecture. The study defines a space and calls it "the threshold". This space, "the threshold", comes into being with filters. These filters; if listed from the beginning; are the front of the store, store facade, display window, and interior space of the store. This study focuses on this defined space in three phases: first, an investigation of the theoretical knowledge about the subject; second, a case study to choose a specific brand; and third, the case study of the brand KOTON. The thesis concludes that the space created by the filters is a threshold that helps consumers decide whether to enter a store or not. The case study results can be accepted as the proof of the thesis.
Bu çalışmanın amacı farklı tasarım kriterlerinin mağaza cepheleri üzerindeki etkilerinin incelenmesidir. Çalışma bir mekan tanımlar ve bu mekana "eşik" adını verir. Bu mekan "eşik" filtreler aracılığı ile oluşmaktadır. Bu filtreler sırasıyla mağaza önü, mağaza cephesi, mağaza vitrini, ve mağaza içidir. Çalışma üç aşamadan oluşmaktadır: birinci aşama, konu hakkındaki teorik inceleme, ikinci aşama, örnek marka seçme çalışması, ve üçüncü aşama, KOTON markası üzerinde araştırmadır. Filtrelerin oluşturduğu mekan olan eşiğin, tüketicilerin mağazaya girip girmeme karalarına katkısı ile tez sonuca ulaşmaktadır. Örnek çalışma sonuçları tezin ispatı olarak kabul edilebilir.