DSpace Repository

Öğretmen performansının değerlendirilmesinde öğrenci görüşleri: Örnek bir uygulama

Show simple item record

dc.contributor.author Anık, Ayten
dc.date.accessioned 2022-04-07T13:23:13Z
dc.date.available 2022-04-07T13:23:13Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Anık, Ayten (2016). Öğretmen performansının değerlendirilmesinde öğrenci görüşleri: Örnek bir uygulama / Students' opi̇ni̇ons in the evaluati̇on of teacher performance: A case study. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/5322
dc.description.abstract Performans değerlendirmenin incelendiği bu çalışmada, performans değerlendirmenin insan kaynakları planlamasına etkisi araştırılmış ve okul örgütlerinde öğretmenlerin performanslarına ilişkin öğrenci değerlendirmeleri incelenmiştir. Bu araştırma mesleki eğitim okullarında görev yapan öğretmenlerin performans değerlendirmesinde öğrencilerin etkisini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Ankara ili Çankaya ilçesi Bahçelievler 100. Yıl Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde öğrenim gören öğrencilerin öğretmen performanslarına yönelik görüşlerine başvurulmuştur. Araştırmada öğrencilerin demografik bilgilerine yer verilmiş ve beşli likert ölçeği kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında konu ile ilgili olarak yapılan alan araştırmalarının ışığında ve uzman görüşleri alınarak öğretmen performans ölçeği geliştirilmiş, ölçeğin geçerlilik ve güvenilirlik analizleri pilot uygulamada elde edilen veriler SPSS paket programı yardımıyla yapılmıştır. Veri toplama aracı 850 öğrenciye uygulanmıştır. Veriler % (yüzde), t- testi, Anova (tek yönlü varyans analizi), testi yapılarak yorumlanmıştır. Öğretmenlerin performans değerlendirmesinde, öğrencilerin yaşları, sınıfları, aile bütünlükleri ve okudukları bölümleri ile öğretmenlerine yönelik görüşleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir tr_TR
dc.description.abstract In this study, in which performance evaluation has been investigated, both the effect of performance evaluation on human resources planning and student evaluations on teacher performance in school organizations have been studied. This study has been carried out to reveal the importance of students in the performance evaluation of teachers working in vocational schools. The opinions of students who study at Bahçelievler 100. Yıl Vocational and Technical Anatolian High school on teacher performances in Çankaya in Ankara have been used. Students' demographic information has been presented five point Likert scale has been utilized in this paper. In the light of the study carried out to collect datum, a teacher performance scale has been developed. The validity and reliability analysis of the scale has been done by using SPSS program. The data collection tool has been applied to 850 students. The datum have been interpreted by using % (percent), t-test and Anova (single direction variance analysis) tests. In the evaluation of teachers' performances, a statistical difference among students' age, classes, family unity, departments and opinions about their teachers has been found. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Performans Değerlendirmesi tr_TR
dc.subject Meslek Lisesi tr_TR
dc.subject Öğretmen ve Öğrenci tr_TR
dc.title Öğretmen performansının değerlendirilmesinde öğrenci görüşleri: Örnek bir uygulama tr_TR
dc.title.alternative Students' opi̇ni̇ons in the evaluati̇on of teacher performance: A case study tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 111 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İnsan Kaynakları Yönetimi tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record