dc.contributor.author |
Al-Windawi, Ayad Nozad
|
|
dc.date.accessioned |
2022-04-07T13:23:35Z |
|
dc.date.available |
2022-04-07T13:23:35Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.citation |
Al-Windawi, Ayad Nozad (2015). The control of traffic light based on architecture of vanet and sensor devices / Vanet mimarisine dayalı trafik ışığı kontrolü ve sensör cihazları. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. Ankara: Çankaya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12416/5325 |
|
dc.description.abstract |
Traffic coordination in streets is a very important and challenging issue. The project gives an adaptive traffic light system based on wireless communication between vehicles and embedded controller nodes existed in intersections and roadside. We have developed an integrated simulation environment. It is discussed that our system can improve traffic fluency in the streets and has clear advantages regarding performance, time saving and fuel consumption. We have used Intelligent Transportation Systems (ITS) to overcome the road limitation resultants. We are proposing a system design with its protocol and set of algorithms to balance the road traffic load and make the driving on highways and urban cities roads easier and more comfortable. By applying this system on roads, we expect to see an easy traffic flow and more efficient and comfortable driving. Given application results were got from simulation studies, are compared with our system to show the significance or the need for a proposed system with its protocol's control actions and strategies. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Sokaklardaki trafik koordinasyonu çok önemli ve sorunlu bir konudur. Proje; cihazlar ile gömülü kavşaklarda ve yol kenarlarında mevcut gömülü kontrol edici nodlar/devreler arasında telsiz iletişimine dayalı uyarlanabilir bir trafik ışık sistemi sunmaktadır. Bir entegre simülasyon ortamı geliştirmiş bulunuyoruz. Sistemimizin sokaklardaki trafik akışını artırabileceği, bilahare performans, zaman tasarrufu ve yakıt tüketimi itibariyle bariz avantajları olduğu söylenmektedir. Yol sınırlaması ile sonuçlanan hususları aşmak için Akıllı Ulaşım Sistemleri kullandık. Yol trafik yükünü dengelemek ve karayollarında ve şehir içi yollarda daha kolay ve rahat bir sürüş imkanı sağlamak amacıyla protokolü ve algoritma dizi ile birlikte bir sistem tasarımı öneriyoruz Bu sistemi yollarda uygulamak suretiyle, daha kolay trafik akışı ve daha etkin ve rahat sürüş imkanı görmeyi bekliyoruz. Verilen uygulama sonuçları simülasyon çalışmalarından elde edilmiş ve protokolün kontrol faaliyetleri ve stratejileriyle birlikte önerilen bir sistemin önemini ya da böyle bir sistem duyulan ihtiyacı göstermek üzere bizim sistemimiz ile karşılaştırılmıştır. |
tr_TR |
dc.language.iso |
eng |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
VANET |
tr_TR |
dc.subject |
Vehicles |
tr_TR |
dc.subject |
Cars |
tr_TR |
dc.subject |
Roads |
tr_TR |
dc.subject |
Traffic |
tr_TR |
dc.subject |
Information |
tr_TR |
dc.subject |
Ad-Hoc |
tr_TR |
dc.subject |
Access Point |
tr_TR |
dc.subject |
Araçlar |
tr_TR |
dc.subject |
Arabalar |
tr_TR |
dc.subject |
Yollar |
tr_TR |
dc.subject |
Trafik |
tr_TR |
dc.subject |
Bilgi Buna Mahsus |
tr_TR |
dc.subject |
Giriş Noktası |
tr_TR |
dc.title |
The control of traffic light based on architecture of vanet and sensor devices |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Vanet mimarisine dayalı trafik ışığı kontrolü ve sensör cihazları |
tr_TR |
dc.type |
masterThesis |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
51 |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Çankaya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Bilgisayar Bilimleri Ana Bilim Dalı |
tr_TR |