Sınıf öğretmenlerinin iş motivasyonlarını etkileyen etmenlere ait görüşleri, değişim ve gelişimlere paralel olarak sürekli değişiklik göstermektedir. Bu nedenle sınıf öğretmenlerinin iş motivasyonları hemen hemen her eğitim kurumunda olumlu veyaolumsuz olarak farklılaşmaktadır. Bu araştırma; Ankara İli Çankaya ilçesi devlet ilkokullarında görev yapmakta olan 310 sınıf öğretmeni ile anket uygulaması yapılarak gerçekleştirilmiş; sınıf öğretmenlerinin iş motivasyonlarını etkileyen etmenlere ilişkin görüşlerininneler olduğutespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmanın birinci bölümünde motivasyon ve iş motivasyonu ile ilgili temel kavramlar, kapsam ve süreç teorileri, örgütlerde motivasyonun boyutları ve araçları hakkında bilgi verilmiştir. İkinci bölümde ise; ilgili araştırmalar, yöntem, bulgular, yorum ve önerilere yer verilmiştir. Uygulamada kullanılan ve otuz altı sorudan oluşan anketin ilk bölümünde demografik özelliklere ilişkin sorular, anketin ikinci bölümünde ise 5' li Likert ile öğretmenin iş motivasyonuna ilişkin sorulara yer verilerek sınıf öğretmenlerinin görüşleri ile iş motivasyonları üzerindeki etkileri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin iş motivasyonlarını etkileyen etmenlere ilişkin görüşleri; cinsiyet, öğrenim durumu ve meslekteki hizmet süreleri değişkenleri bağlamında, Herzberg' in içsel (motive edici) faktörler, dışsal (hijyen) faktörler çerçevesinde farklılık gösterip göstermediği değerlendirilmiştir.Araştırmada her bir maddeye ilişkin frekans ve yüzde dağılımları verilmiştir. Araştırmada; sınıf öğretmenlerinin çoğunluğunun görevlerini severek yaptıkları ve öğretmenlik mesleğinin toplum içindeki statüsünün hak ettiği yerde olmadığını düşündükleri görülmüştür.
Primary school teachers' opinions on factors affecting their motivation in job have been changing in parallel with the alteration and developments.That's why teachers' motivation in job has been indicating differences positively or negatively in almost every educational institutions. This study was carried out with 310 teachers working as a primary school teacher in public schools in Çankaya, Ankara by the questionnare application and tried to determine what the teachers' opinions on factors affecting their job motivation are. In the first part of the study, it was given information about the basic concepts, content and process theories, the dimensions of motivation in organizations and instruments related with motivation and job motivation. In the second part of the study, the related researches, methods, findings, comments and suggestions were presented.In the first part of the questionnare application including 36 questions was given to quetions on demographic characteristics.In the second part of the questionnare application, it was tried to indicate the opinions of the primary school teachers and factors affecting their job motivation by the questions related to the teachers' job motivation with Likert 5. It was evaluated whether the teachers' job motivation Shows differences or not in regarding the variance of gender , educational background and working period by the view of Herzberg's inner factors and external factors. The frequency and percentage distributions for each item was given in the study.It was seen that the majority of the primary school teachers' do their tasks fondly and they also think the position of teaching profession is not the rightful place in society.