DSpace@Çankaya

The Impact of product development on the mind status of the customer

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Saleh, Thabet
dc.date.accessioned 2016-01-29T08:59:54Z
dc.date.available 2016-01-29T08:59:54Z
dc.date.issued 2015-08
dc.identifier.citation Saleh, T. (2015). The Impact of product development on the mind status of the customer. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara. Çankaya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12416/552
dc.description.abstract Son yirmi yılda dünya, bilgi devrimi ve küreselleşme tarafından sunulan önemli değişikliklere tanıklık etmiştir. Bu değişiklikler, gelişerek çağın konusu haline gelen üreticiler ve ürün farklılaşma etkenleri arasındaki rekabet ile devam etmiştir. Modern kuruluşlardaki ürün geliştirme yöntemi, aynı şekilde formüle edilecek olan herhangi bir stratejinin mihenk taşı haline gelmiştir. Bu yöntem bir yandan üreticilerin ve pazarlamacıların, diğer yandan ise tüketicilerin veya kullanıcıların amaçlarını gerçekleştirecektir. Bu süreç tüketiciler için kullanışlıdır çünkü mali yetilerine uygun olarak alım isteklerini ve ihtiyaçlarını karşılamaktadır. Bu çalışma, ürün zenginliği, ürün şöhreti, ürün performansı, fiyat çeşitliliği ve son olarak zayıf noktaları ile beraber rakiplerin avantajlarını içeren ana ölçüler ve göstergeler aracılığı ile kullanıcıların zihinsel statülerine göre iPhone mobilin konumlandırılmasını arttırmada bu ölçülerin etkileri ve üstünlük, müşteri memnuniyeti, hız, sadelik, deneyim gibi gelişen ürünlerin ölçüleri ile ilgilenmektedir. Çalışmayı ve hipotez testlerini uygulamak için, iPhone mobil, kullanıcılarının hayatında en önemli ürün olması ve modern yaşamda yeni gelişmeler ile güçlü bir ilişkisi olmasının yanı sıra tüm dünyada en hızlı ürünlerden biri olarak seçilmiştir. Yukarıda belirtilenlere uygun olarak, çalışmaya ürün gelişimi ve zihinsel statü ölçüleri arasındaki etkin ilişkinin doğasını yansıtan bir kuramsal model ortaya koymaktadır. Buna ek olarak, kuramsal model, standart sapma, karşılıklı ilişki, belirleme ve çoklu bağlanım katsayısı gibi birçok istatistiksel yollarla test edilen bir dizi kuram aracılığı ile yorumlanmıştır. Regresyon analizi sonuçları göstermiştir ki ürün üstünlüğü, tüketici tatmini, tüketme hızı, ürün basitliği ve ürün deneyiminin; ürün zenginliği boyutlarından ürün performansını, rekabet konumunu ve ürün fiyatını anlamlı bir şekilde etkilerken, ürün şöhretini etkilememektedir. tr_TR
dc.description.abstract The world has witnessed during the last two decades important changes, which represented by the information revolution and globalization. Those changes have followed by competition between producers and product differentiation factors, which have developed and become the issue of the age. The method of developing products in modern organizations has become the cornerstone of any strategy formulated to be performed in a modern way. This method will fulfil the aims of manufacturers and marketers on the one hand, and consumers or users on the other hand. This process is useful for consumers because it meets their needs and satisfying their purchasing desire according to their financial abilities. The study handles the dimensions of developing products such as superiority, customer satisfaction, speed, simplicity, inspection (experience), and the effects of those dimensions on enhancing the positioning of the iPhone mobile for the mind status of its users through the main dimensions and indications, which include product diversity, product reputation, product performance, price variety and finally advantages of competitors together with their weak points. In order to apply the study and tests its hypotheses, the iPhone mobile is selected as one of the faster products development all over the world, as well as it is most important products in the life of its users and it has a very strong relation with the new development in modern life. According to İnformation mentioned above, the study puts a hypothetical model which reflects the nature of the influential relationship between dimensions of product development and mind status. Additionally, hypothetical model has been interpreted through a number of hypotheses, which have been tested by many statistical means, such as standard deviation, correlation, determination and multiple regression coefficients. The results of the regression analysis indicate that superiority, customer satisfaction, speed, simplicity, inspection and testing affect the mobile's diversity, its performance, the competitive position of the mobile and the mobile's price significantly, while not affecting the mobile's reputation significantly. tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Product Development tr_TR
dc.subject Dimensions of Product Development tr_TR
dc.subject Concept of Mind Status tr_TR
dc.subject Ürün Geliştirme tr_TR
dc.subject Ürün Geliştirmenin Boyutları tr_TR
dc.subject Zihinsel statü Konusu tr_TR
dc.title The Impact of product development on the mind status of the customer tr_TR
dc.title.alternative Ürün geliştirmenin müşteri zihinsel statüsünün üzerindeki etkisi tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 114 tr_TR
dc.contributor.department Çankaya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Bölümü tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster