Bu araştırmanın amaçı, ortaöğretim okullarında çalışan öğretmenlerin örgütsel adalet algılarının örgütsel bağlılık düzeylerine etkisinin olup olmadığını araştırmaktır. Araştırma için literatür incelenmiş ve çalışmada 5'li likert tipi anket kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2013-2014 eğitim –öğretim yılında Ankara ili Mamak ilçesindeki resmi ortaöğretim okullarında görev yapan 307 öğretmen oluşturmaktadır. Öğretmenlere örgütsel bağlılık anketi, örgütsel adalet anketi ve kişisel bilgi ile ilgili anketler dağıtılmış daha sonra toplanan bu anketlerden veriler elde edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde Anova, çoklu regresyon ve t-testi kullanılmıştır. Araştırmada, resmi ortaöğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeylerine işlemsel ve etkileşimsel adaletin anlamlı bir etkisinin olmadığı (P>0.05), ancak ortaöğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri üzerinde dağıtımsal adalet algısının anlamlı bir etkisi olduğu bulunmuştur (P<0.05).
The aim of this research is to investigate whether organizational justice perception of high school teachers have an effect on organizational loyalty level. A questionnaire is prepared and applied to find out this relationship. In the study after a review of literature is conducted, a questionnaire was sent to all 307 teachers who are presently working at state high schools in Mamak district of Ankara, during the 2013-2014 education year.The questionnaire consisted of three parts. Organizational loyalty questions, Organizational loyalty questions, and personal information form. The data obtained is analysed by using anova test, multiple regression and t-test. The study show no significant effect of operational and interactive justice on the organizational loyalty level of the teachers who work at state high schools p> 0.05. While a significant effect of distributed justice perception of teachers on their schools loyalty level p<0.05 was discovered.